McLaren jsme ještě neviděli v plné síle: Na jiných okruzích to bude lepší
McLaren zariskoval a vyplatilo se. I přes nedostatečný prostor pro přípravu dokonale využil sprintový víkend a získal první vítězství v sezóně a jen třetí od VC Brazílie 2012. Zatím jsme však neviděli plný potenciál monopostu, prozradil závodní inženýr Landa Norrise.
Papájovým se před víkendem na Floridě nepodařilo dát dohromady dva kompletní balíky vylepšení, a tak Oscar Piastri jezdil jen s poloviční verzí. Zak Brown po pátku nadhodil, že proto měl handicap dvou desetin v porovnání s Landem Norrisem, což by znamenalo, že všech deset vylepšených komponent zrychlí McLaren MCL38 o čtyři desetiny sekundy. Ke stejné hodnotě se dopracoval i italský portál formu1a.uno Giuliana Duchessy.
Avšak v McLarenu očekávají ještě větší zisky na jiných okruzích i vzhledem k tomu, že loni se McLarenu v Miami vůbec nedařilo a Norris obsadil jen sedmnácté místo. I se starým autem jsme přitom viděli, že v takovém Ázerbájdžánu či Monaku 2023 byl Norris na bodech.
„Nejsem si jistý,“ zdráhal se zveřejnit detaily o časových ziscích McLarenu Will Joseph, závodní inženýr Landa Norrise. „Novinky jsme nasadili na auto stejně jako v Rakousku [2023], když jsme představili velký balíček.“
„Dopodrobna jsme diskutovali o tom, jaká rizika podstupujeme a jak se je snažíme minimalizovat. Když se všechno chová, jak má, tak je to jednoduché. V opačném případě to může být dost těžké,“ pokračoval inženýr, který začal pracovat v McLarenu v roce 2010.
První trénink nedopadl ideálně. „V prvním tréninku jsme měli problémy a naše srdce se pořádně rozbuchala. V takovém případě jde o to, jak se z toho dostanete. Věřili jsme však našim procesům. Bavili jsme se o tom a dali jsme to dohromady,“ pokračoval Joseph, aby nakonec fanoušky ještě více navnadil: „Tento balíček by měl více vyhovovat jiným okruhům než tomu v Miami. Uvidíme.“
Nový balíček má pomoci McLarenu odstranit několik slabých míst monopostu na čele s aerodynamickou efektivitou či rozšířit pracovní okno auta, které je v moderní éře přísavného efektu velmi úzké.
McLaren si dokonce mohl dovolit nasadit menší zadní křídlo. „Mohli jsme to udělat, protože jsme nasadili nový balíček,“ vysvětlil šéf týmu Andrea Stella. „Když vylepšíte auto novou specifikací podlahy nebo bočnic, snažíte se zvýšit efektivitu auta, abyste se vyhnuli zvyšování přítlaku pomocí zadního křídla.“
Britskému týmu se navíc podařilo vylepšit výkonnost auta v pomalých zatáčkách. „Vědomě jsme se rozhodli nastavit auto tak, aby jsme optimalizovali jeho výkon v nízkých rychlostech. V těchto oblastech jsme dosáhli slušného výkonu, což není nutně způsobeno charakteristikou balíku, ale zčásti i naším vědomým rozhodnutím ohledně nastavení auta, abychom byli v nízkých rychlostech co nejsilnější.“
- Štítky
- Andrea Stella
- McLaren