logo F1zpravy.czF1online.sk

Alonsa bych ve Ferrari lehce zdolal, prohlásil Kubica

Robert Kubica
© Twitter/F1
Tomáš Masár
Tomáš Masár21. 1. 2024

Robert Kubica měl v roce 2012 přestoupit do Ferrari a stát se týmovým kolegou Fernanda Alonsa – nebýt nešťastné nehody v rally, pro kterou Krakovčan téměř přišel o ruku. Polák tak nikdy nemohl ukázat, jak bys počínal ve vzájemném souboji se Španělem. Je však přesvědčen o tom, že by měl navrch.

Kubica byl během působení v F1 považován za jednoho z nejtalentovanějších pilotů na startovním roštu. Nikdy však neměl k dispozici monopost, ve kterém by mohl naplno odkrýt svůj potenciál.

Když se zdálo, že na závodníka se konečně usmálo štěstí a měl na dosah velký přestup, havaroval v rally a téměř přišel nejen o ruku, ale i život jako takový. Namísto vytouženého angažmá ve Ferrari přišla na řadu zdlouhavá rekonvalescence. Polák se sice do Formule 1 nakonec vrátil – v barvách Williamsu -, ale až o mnoho let později a byl jen odstínem svého někdejšího já.

Vítěz Velké ceny Kanady z roku 2008 je přesvědčen o tom, že pokud by si před začátkem sezóny 2011 nešťastně nezranil ruku a zkompletoval přestup do Ferrari, s Fernandom Alonsem by si poradil levou zadní.

„Když jsme oba závodili v F1, navzájem jsme se respektovali,“ vyslovil se o vztahu s Alonsem Kubica pro italskou Gazzettu dello Sport. „Zvykne se říkat, že pro jezdce je týmový kolega prvním soupeřem, kterého musí porazit, ale já jsem byl vždy zastáncem tvrzení, že pokud chcete zvítězit, potřebujete zdolat každého a nejen svého týmového kolegu.“

„Zdolat Fernanda za stejných podmínek by nebylo nic těžkého,“ utrousil někdejší závodník BMW Sauberu a Renaultu. „V každém případě bych si tuto výzvu pořádně užil. V mnoha věcech uvažujeme stejně a pro tým by bylo výhodou mít jezdce, kteří si dobře rozumějí. Možná by to mezi námi jiskřilo, ale myslím si, že bychom spolu dokázali velké věci.“

Na kdyby si však nehraje. Osud to zařídil tak, že Kubica se hvězdou F1 nakonec nestal – ačkoli měl našlápnuto být jedním z nejúspěšnějších závodníků své generace.

„Z přestupu do Maranella nakonec nic nebylo, protože osud mi naservíroval jiný scénář. Zanedlouho však budu s červeným autem závodit v Le Mans, z čehož mám stejnou radost, jako když jsem před lety podepsal smlouvu s Ferrari,“ doplnil Kubica.

Související zprávy

Diskuze