FIA si předvolala Ferrari
Zástupci Ferrari se musí dostavit před komisaře. Mechanik týmu totiž upravoval tlaky v pneumatikách v době, kdy Charles Leclerc stál v boxovém stání, což je v rozporu s technickou směrnicí TD003N. Očekáváme, že Ferrari dostane pokutu.
FIA: Durante la sessione di prove libere 3, è stato notato che le pressioni degli pneumatici del Set 503 sulla vettura 16 sono state modificate mentre la vettura era ferma in posizione di pit-stop. Questa regolazione non è stata eseguita in conformità con le procedure stabilite…
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) September 21, 2024
Další rychlé zprávy
Novinář Luke Smith potvrdil, že Max Verstappen dodržel své slovo a ochotně odpovídal na všechny otázky mimo oficiální tiskovou konferenci FIA.
Verstappen made good on his promise to talk to us outside of the room: big group of us followed down the stairs of the paddock building and through the paddock on his way to the TV pen… very surreal! #F1 #SingaproeGP
— Luke Smith (@LukeSmithF1) September 21, 2024
Charles Leclerc překročil traťové limity ve druhé zatáčce. Bylo to těsné, ale ani kdyby jeho čas platil, o moc výš by se nedostal.
Charles Leclerc out of track limits at turn 2
byu/missle636 informula1
Lewis Hamilton je v kvalifikacích v Singapuru zkrátka fantastický.
Hamilton continues his top 5 Qual streak in Singapore!
byu/Faw602 informula1
Výsledky kvalifikace graficky.
[justformulacar] 2024 Singapore Grand Prix – Qualifying Gaps Visualised
byu/ICumCoffee informula1
Ferrari ve třetím tréninku měnilo tlaky v pneumatikách Charlese Leclerca na boxovém stanovišti. Pravidla to zakazují a od FIA přišla pokuta pět tisíc eur. To je však po hrozné kvalifikaci to poslední, co trápí kluky v červeném.
New document: Doc 28 – Infringement – Car 16 – Tyre Operating Procedures
Published on 21-09-2024 14:48 CEThttps://t.co/BnEcu8fKsy#F1 #Formula1 #FIA #SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/9ryLbcfyJh— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) September 21, 2024
V třetím tréninku jsme viděli i takovýto “závod”.
Fastest guy on track 🦎 #SingaporeGP #FP3pic.twitter.com/zIxHmRHGWI
— Motorsport.com (@Motorsport) September 21, 2024
Max Verstappen bojkotoval oficiální tiskovou konferenci FIA. Odpověděl jen stručně a novinářům vzkázal, že pokud se ho chtějí na něco zeptat, mohou na něj počkat venku. Přesně to se také stalo. Zástupci médií ho po skončení oficiální tiskové konference obklopili a on jim ochotně odpovídal na otázky.
Protestactie van Verstappen na straf van gisteren. Zoals hij gisteren al aangaf: vraag me maar niets meer in de persconferentie, we doen het buiten wel.
Dat bleek vandaag wel, na alleen zeer korte antwoorden in persconferentie. pic.twitter.com/y3ZqyFHcgf
— Erik van Haren (@ErikvHaren) September 21, 2024
Jezdci v pátek absolvovali tradiční setkání se zástupci FIA. Podle neoficiálních informací ředitelství závodu přiznalo, že aktivace virtuálního safety caru po nehodě Carlose Sainze a Sergia Péreze přišla příliš pozdě.
Řeč přišla také na nadávání. Piloti prý přislíbili, že si dají pozor na jazyk během tiskových konferencí, ale nesouhlasí se stanoviskem FIA, že by měli omezit své nadávky i ve vysílačkách na trati.
Some news from yesterdays drivers briefing in Singapore. We hear that race control admitted that the VSC was activated a little bit too late after the Sainz/Perez crash at Baku. It lasted 60 seconds until double yellow flags were replaced by the VSC signal.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 21, 2024
The topic of foul language was also discussed in yesterdays drivers briefing. We hear the drivers promised to be more careful during press conferences. But they did not agree to watch their language during radio conversations when they are out on track.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 21, 2024
Mechanik Red Bullu Callum Nicholas: “Můžeme ještě nadávat v garáži? Mám obavu, že nás všechny čekají dlouhé hodiny veřejně prospěšných prací.”
Are we still allowed to swear in the garage?
I’m concerned that our community service hours are gonna go through the roof this week! 🤬🤬🤬
— Calum Nicholas (@F1mech) September 21, 2024
Po skončení pátečního programu se v Singapuru spustil liják. Max Verstappen takto kličkoval mezi kalužemi při odchodu z paddocku.
max avoiding the puddles and running for his life in the rain 😭😭 pic.twitter.com/2hHoDGYcBu
— nini (@SCUDERIAFEMBOY) September 21, 2024
Páteční analýza redaktora F1 TV Lawrenca Barretta. Podle jeho propočtů je vepředu McLaren s mikroskopickým náskokem před Ferrari.
Quali and Race Simulation Pace per Lawrence Barreto from formula1.com
byu/AlienSomewhere informula1
McLaren zveřejnil oficiální stanovisko, ve kterém vysvětlil, co se přesně stalo s jeho zadním křídlem: „I když naše zadní křídlo splňuje pravidla a prochází všemi kontrolami flexibility FIA, McLaren se proaktivně nabídl, že po rozhovorech s FIA udělá na zadním křídle jisté drobné úpravy. Očekáváme však, že FIA bude mít podobné rozhovory i s ostatními týmy ohledně toho, zda jejich zadní křídla splňují pravidla.“
Německý AMuS píše, že štěrbina v zadním křídle se během jízdy zvětšuje také na monopostu Ferrari.
Lewis Hamilton jen dvakrát ve své kariéře prohrál interní kvalifikační souboj s kolegou. Stalo se to v roce 2014 proti Nicu Rosbergovi a stane se to letos proti Georgeovi Russellovi.
Lewis Hamilton has only lost a qualifying H2H twice over his entire 18-year career:
2014 to Nico Rosberg (7-12)
2024 to George Russell (4-13)That's a testament to Hamilton's insane longevity & Russell for having a strong year too. pic.twitter.com/vhCIfKRIAK
— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) September 19, 2024
Vypadá to, že vylepšené podlaze Mercedesu odzvonilo. Tým ji původně představil v Belgii a snažil se ji až dosud zapracovat do své koncepce. Podle Tota Wolffa však monopost trpěl stále stejnými problémy s vyvážením, proto do Austinu přiveze zcela novou podlahu.
Týmy si do Singapuru přinesly relativně málo vylepšení. Mercedes, Sauber a Haas nenasadí vůbec nic nového.
Red Bull zvětšil chlazení předních brzd, Ferrari mírně upravilo poslední dvě klapky předního křídla. McLaren představí nové příčné zadní křídlo určené pro větší přítlak.
Aston Martin a Racing Bulls chtějí najít více přítlaku díky upravené klapce předního křídla, Alpine nasadí zadní křídlo, které bude také lépe vyhovovat podmínkám singapurského okruhu. Williams mírně upravuje aerodynamiku předních závěsů a karoserie v této oblasti.
Upgrades cont’d 2/2 pic.twitter.com/fXcvKHbCLl
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) September 20, 2024