Verstappen i bez pole position získal 29 vítězství
Max Verstappen získal 29 vítězství, když nestál na pole position. Už dávno předjel Sebastiana Vettela (22). Brzy by mohl dohnat třetího Alaina Prosta (33).
Most wins without being on pole position
byu/Able_Tailor_6983 informula1
Další rychlé zprávy
Ve kterých úsecích získával Red Bull a kde McLaren? Zdá se, že na konci rovinek a při brzdění měl lepší tempo Red Bull. McLaren měl zase výhodu z hlediska trakce a akcelerace ze zatáček.
🚨TRACK DOMINANCE – RED BULL VS. MCLAREN
Red Bull has more top speed than McLaren, gaining time at the end of the straights, but also with a good performance in the high speed corners. pic.twitter.com/smZ9DvhD1b
— Holiness (@F1BigData) June 28, 2024
Alex Albon vypadl už v první části kvalifikace. „Nedokázal jsem poskládat dohromady třetí a čtvrtou zatáčku. Trápil jsem se s vyvážením a nedařilo se mi dostat auto kolem zatáčky. Snažil jsem si hrát s jezdeckým stylem i různými nástroji, ale nefungovalo to.“
„Ve sprintové kvalifikaci s jedním pokusem mi to nevyšlo. Lituji, že jsem mezi prvním tréninkem a kvalifikací nešel do většího extrému při změnách nastavení, ale nějaké změny uděláme a zítra se z toho pokusíme vyždímat více,“ slíbil pilot Williamsu, který bude moci měnit parametry na monopostu po otevření parc fermé, a sice mezi sprintem a řádnou kvalifikací.
Přehled zbývajících pneumatik po pátku ve Spielbergu: Lewis Hamilton v tréninku nenasadil žádnou měkkou sadu, takže o jednu má víc než jezdci kolem něj.
🇦🇹🛞 | Tyres available after sprint quali and rest of the weekend
[📸 | @AlbertFabrega]#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/XlNF7rrWv8
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) June 28, 2024
Opět zde máme tradiční vizualizaci toho, jak těsně to dopadlo v kvalifikaci. Max Verstappen měl před Landem Norrisem výhodu více než jedné délky vozidla.
2/2 pic.twitter.com/jeMPHXT7Jn
— justf1car (@justf1car) June 28, 2024
Sergio Pérez musel své ostré kolo odjet takto blízko za Estebanem Oconem…
— Valeria’s Media (@ValeLovesCheco) June 28, 2024
Max Verstappen má od roku 2021 opravdu neposkvrněné kvalifikační statistiky na Red Bull Ringu. V každé kvalifikaci včetně těch sprintových obsadil první místo.
— Valeria’s Media (@ValeLovesCheco) June 28, 2024
Jak by to vypadalo, kdyby každý pilot poskládal do jednoho kola své nejlepší sektory? V čele by se pozice neměnily, ale Lewis Hamilton by přeskočil Carlose Sainze i George Russella. K dobru by našel více než dvě desetiny — nejvíc z celého startovního pole.
🚨OPTIMAL QUALY LAPS IN AUSTRIA SPRINT Q
1 – VER: 1:04.686 (-0.000s)
2 – NOR: 1:04.779 (-0.000s)
3 – PIA: 1:04.980 (-0.007s)
4 – HAM: 1:05.042 (-0.228s)
5 – RUS: 1:05.054 (-0.000s)
6 – SAI: 1:05.126 (-0.000s)
7 – LEC: 1:05.526 (-0.000s)
8 – PER: 1:05.553 (-0.059s)
9 – OCO:… pic.twitter.com/vDx5EcPdS5— Holiness (@F1BigData) June 28, 2024
Fanoušci zahlédli Adriana Neweyho na dálnici. Hádejte, v čem se vezl? Samozřejmě, v Aston Martinu Valkyrie, který sám konstruoval.
Newey to Aston Martin, confirmed!!! pic.twitter.com/06HLQFzr0b
— 𝗕𝗪🎨 (@BW_Wallies) June 27, 2024
Jos Verstappen k roztržce s Christianem Hornerem ještě prozradil, že celé jízdy měly být natáčeny „včetně záběrů z dronu“. Šéf Red Bullu však nechtěl vidět Verstappenova otce v jednom ze svých monopostů a „dělal všechno proto, abych se jízd nezúčastnil“.
„Jsem z toho velmi zklamaný. Jak dětinský může být jeden člověk?“ ptá se Jos Verstappen. „Vypadá to tady jako ve školce! Myslím si, že to o něm mluví dost.“
Na Prohlídku legend se tak nechystá. „Takhle do toho nechci jít,“ ozřejmil a na Hornerovu adresu dodal: „Mám ho už plné zuby!“
Podle nizozemského novináře Erika van Harena už jednotku MGU-K Maxe Verstappena z Kanady nebude možné použít. Očekává se, že Nizozemec nasadí nový kus a přijme penalizaci ztráty deseti příček v Belgii.
Na Velkou cenu Rakouska si Red Bull, Haas, Aston Martin, Alpine a Williams nepřinesly žádná vylepšení.
McLaren má nové přední křídlo a přední závěsy. Mercedes a Sauber představí vylepšené spodní zadní křídlo s ambicí snížit odpor auta.
Ferrari si připravilo nový chladicí panel na krytech motoru s cílem pokrýt chladicí nároky v horkém a vysoce položeném Spielbergu.
Racing Bulls zase bude chtít vydolovat nějakou setinku sekundy z nových deflektorů mezi zadními koly a difuzorem.
Kompletní přehled naleznete v tomto PDF dokumentu od FIA.
Carlos Sainz zatím odkládá rozhodnutí o své budoucnosti. Závodní trojička je příliš hektická. „Teď na to není vhodný čas. Závodní trojička asi není nejlepší období na to, abych se vrátil domů a spolu s mým týmem přijal rozhodnutí, vyložil na stůl všechny možnosti a důkladně se zamyslel, co je nejlepší pro mě, mou budoucnost a mou kariéru. Takže teď na to není vhodná doba.“
Už za měsíc začínají olympijské hry. Motorsport na nich stále chybí a je možné, že jej na nich ani nikdy neuvidíme. Max Verstappen však dostal teoretickou otázku, zda by se jich zúčastnil. Odvětil, že motorsport na olympiádě není pro něj a raději by se na závod díval doma z gauče.
Kuan-jü Čou na tiskové konferenci potvrdil slova Kevina Magnussena z minulého týdne o tom, že představuje „zátku v láhvi“.
„Zatím se o ničem nerozhodlo,“ říká o své budoucnosti Kuan-jü Čou. „Všichni čekáme na Carlosovo rozhodnutí.“
Pokud Júki Cunoda zavěsí kariéru závodníka na hřebík, byl by z něj dobrý zaměstnavatel.
– Chtěl bys, aby byl tvůj budoucí týmový kolega mladý nebo zkušený?
– Obojí!
Následující tabulka ukazuje, co by se stalo, kdyby měl Red Bull dva Sergie Péreze. Kdyby místo Maxe Verstappena jezdil klon mexického jezdce (REZ) a v každém závodě jezdil na setinu stejné časy (resp. umístil se těsně za originálem), tak by v čele průběžného pořadí šampionátu byl Lando Norris o 20 bodů před Charlesem Leclercem.
Pohár konstruktérů by měla v tuto chvíli v rukou Scuderia Ferrari (285) před McLarenem (272), Red Bullem (253) a Mercedesem (170).
I toto cvičení potvrzuje, že Max Verstappen v aktuální sezóně představuje rozdílový prvek.
Championship Standings if Max Were Replaced With a Checo Double
byu/Lord_Iggy informula1