Marko jednal s Ernestem Riverou
Helmuta Marka viděli v paddocku v rozhovoru s mexickou závodní nadějí, 15letým Ernestem Riverou.
🚨 Helmut Marko was seen in talks with Ernesto Rivera, a 15 year old Mexican talent who currently drives in Spanish F4
[@SoyMotor] pic.twitter.com/bURiO2SFDD
— RBR Daily (@RBR_Daily) June 22, 2024
Další rychlé zprávy
Hans Zimmer si Velkou cenu Rakouska naplno užil. Génius hudebního světa nejprve prozradil, že bude komponovat hudbu k novému filmu s Bradem Pittem, na kterém pracuje i Lewis Hamilton. Potom zahrál rakouskou hymnu a nakonec předával ceny na pódiu. A co šampaňské? Takhle se z něj těšil!
Gotta love Hans Zimmer ☺️ #AustrianGP pic.twitter.com/pQ6RdL9HOR
— Ali Bros (@alistairbrs) June 30, 2024
V bočnici Sergia Péreze byla nakonec taková obrovská díra. V tom případě se ani nedivíme, že tak zaostal za Maxem Verstappenem.
Checo posted the hole in the sidepod😖
We keep our heads down and move onto next week!💪#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/OHYY7vaSKh— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) June 30, 2024
Strategický přehled Velké ceny Rakouska: Viděli jsme 45 zastávek v boxech. Nejdelší stint na tvrdé sadě zajel Daniel Ricciardo (34 kol), na středně tvrdé Pierre Gasly (29 kol) a na softech Max Verstappen, kterému do konce chybělo sedm kol.
The #AustrianGP produced a surprising climax, with George Russell emerging victorious after a prolonged duel between Max Verstappen and Lando Norris ended with both of them pitting with a damaged tyre. https://t.co/Ts44NcxZU2 pic.twitter.com/Kwq9sfelyU
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 30, 2024
Andrea Stella vyzývá FIA, aby v takových případech udělovala i přísnější tresty. „Pokud to nebude řešit, tak se to vrátí. Dnes se to vrátilo proto, že to v minulosti nebylo pořádně řešeno při některých soubojích [Maxa] s Lewisem, které měly být penalizovány přísněji.“
„Máme velký respekt před Red Bullem, máme velký respekt před Maxem. Toto [v Red Bullu] nepotřebují dělat. Toto je cesta, jak si zničit reputaci. Proč by to dělali?“ ptá se šéf McLarenu.
Tota Wolffa po kolizi Maxe Verstappena a Landa Norrise zaplavily emoce a hned Georgi Russellovi ve vysílačce hlásil novinky z trati. „Pak mi Toto zaručel do vysílačky [že to můžu vyhrát], a já jsem téměř havaroval!“ rozesmál se.
Lando Norris měl při souboji s Maxem Verstappenem pocit, že už je trochu zoufalý. „Třikrát udělal věc, která mohla způsobit nehodu. Bylo to trochu bezohledné, z jeho strany až trochu zoufalé.“
„Má na kontě spoustu vítězství, ale byl trochu zoufalý při tom, jak se snažil mě nenechat projet, a to jsem věděl, že bude agresivní. Zničil mi závod i auto. Ty nejlepší komponenty nyní směřují do koše. Tyto součástky budeme potřebovat i o týden,“ vysvětlil své zklamání. „Nejde jen o následky na trati, ale i co si přeneseme do Silverstone a jaký tam budeme mít handicap. Čekal jsem od něj víc.“
Komisaři udělili Maxi Verstappenovi desetisekundový trest a dva trestné body. Nizozemci připsali „převážnou“ část viny za způsobení kolize.
„Max Verstappen se blížil ke třetí zatáčce s Landem Norrisem na jeho levé straně. Před tím, než zatočil, pilot auta 1 se posunul doleva, čímž způsobil kolizi s Landem Norrisem,“ vysvětlila FIA. „Komisaři rozhodli, že Max Verstappen nese převážnou část viny, proto v souladu s precedenty udělují výše zmíněnou penalizaci.“
New document: Doc 71 – Infringement – Car 1 – Causing a collision
Published on 30-06-2024 17:08 CEThttps://t.co/iOyryTxw3f#F1 #Formula1 #FIA #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/ByKl4j7G7J— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) June 30, 2024
Norris to má nakonec v suchu. Jelikož je ve výsledcích uváděn jako „klasifikován“, pětisekundový trest mu byl připočítán k jeho výslednému času. Měl však obrovské štěstí. Kdyby zajel o jedno kolo méně, byl by neklasifikován a za týden by dostal penalizaci.
Toto Wolff se ve vysílačce vícekrát ozval Georgi Russellovi. I po kolizi Landa Norrise a Maxe Verstappena. „To byla jedna z nejhloupějších věcí, jakou jsem kdy udělal. Nedíval jsem se, kde se nacházel na trati. Tvrdě brzdil z rychlosti 320 km/h, když jsem mu řekl, že ti dva kolidovali. Budu se muset nad tím zamyslet.“
Verstappen s trestem nebyl spokojen. Když se po šachovnicové vlajce dozvěděl, že komisaři z nehody obviňují jeho, dost se rozzlobil. „Samozřejmě. Jistě. To je směšné. Nemůžete útočit zleva-zprava. Co chcete, abych dělal?“
Christian Horner poznamenal, že se Norris nechoval dobře.
Nezapomeňme, že Lando Norris dnes dostal pětisekundový trest. Odpykal si ho? Svůj monopost v boxech odstavil a v závodě nepokračoval.
McLaren bude doufat, že podle pravidel si trest odpykal a v Silverstone nepřijde na startu o tři příčky. To by bylo dost nepříjemné…
Budeme čekat na vyjádření FIA.
Vítěznou trofej si z Rakouska odnáší George Russell! Dnes měl tak široký úsměv.
P1!!!! You can win this thing 😂😂
YES TEAM!! pic.twitter.com/Lobk8bkzU2— George Russell (@GeorgeRussell63) June 30, 2024
Pro Valentina Rossiho je to už druhá kolize v závodě. Tentokrát Rossi trefil Rosiho.
BIG mess at Les Combes ❌ Valentino Rossi is involved… 4⃣6⃣#Spa24H 💯 #FanatecGT I #GTWorldChEU pic.twitter.com/69l5Go7lkl
— Fanatec GT World Challenge Europe Powered by AWS (@GTWorldChEu) June 30, 2024
Sergio Pérez měl dobrou první část sezóny, což Christian Horner velmi rád a velmi často připomíná; nějak přece to prodloužení kontraktu je třeba zdůvodnit.
Čísla však ukazují, že i přes tu zdařilou fázi brzy přepíše negativní rekord v Red Bullu a stane se jezdcem, který byl ve srovnání s Maxem Verstappenem ze všech nejslabší. V tuto chvíli na svého kolegu ztrácí v průměru 0,629 sekundy. Hůře na tom byl jen Alex Albon v sezóně 2019 (ztráta 0,634 sekundy), a na podobné úrovni se pohyboval i Gasly (0,592s).
Zatímco posledním dvěma jmenovaným byly “sťaty hlavy”, Sergio Pérez dostal nový kontrakt.
After another poor qualifying performance from Sergio #Perez, I had a look at Max Verstappens Red Bull teammates so far. Actually Checo is on the verge of setting a new negative record for the biggest deficit over one lap.👀👇#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/1qEdKhvNwG
— Kevin Hermann (@KevinH_F1) June 29, 2024
Na chvostu startovního roštu došlo ke kosmetické změně. Kuan-jü Čou nebude startovat z dvacátého místa, ale z boxové uličky. Sauber se rozhodl změnit nastavení na jeho monopostu.
Pro toto je důležité pod žlutými vlajkami zpomalit. Mnozí jezdci se před Eau Rouge hnali nepřiměřeně rychle, dokud jeden z nich netrefil stojící monopost Ferrari Christiana Hooka. Po nárazu dokonce došlo k výbuchu.
Here's the incident that resulted in the Safety Car period.
The #12 Aston Martin (Baert) and #333 Ferrari (Hook) collide on the exit of La Source – the latter is then hit by the #61 Porsche (D'Silva).
ALL DRIVERS OK.#Spa24H #FanatecGT | #GTWorldChEU pic.twitter.com/PTqpu00H74
— Fanatec GT World Challenge Europe Powered by AWS (@GTWorldChEu) June 29, 2024