Sopha Flörschová
dnes 12:06

Flörschová kritizuje fungování F1 Akademie: Nestačí zveřejnit pěkné tiskové prohlášení

„Stále je to segregace. Je to nesprávný přístup. Viditelnost není známkou úspěchu ve sportu, tento termín pochází z marketingu,“ zareagovala Sophia Flörschová na zveřejnění příštího kalendáře a propagaci 15denního testovacího programu jako velkého kroku vpřed.

„V F1 Akademii je to stejné jako v jiných závodních sériích: Rozpočet kompenzuje talent. F1 Akademie je v tomto směru alespoň upřímná. Není překvapením, že dívky, které zároveň trénují v jiných sériích, jezdí v čele.“

Sopha Flörschová
dnes 12:06

Flörschová kritizuje fungování F1 Akademie: Nestačí zveřejnit pěkné tiskové prohlášení

„Stále je to segregace. Je to nesprávný přístup. Viditelnost není známkou úspěchu ve sportu, tento termín pochází z marketingu,“ zareagovala Sophia Flörschová na zveřejnění příštího kalendáře a propagaci 15denního testovacího programu jako velkého kroku vpřed.

„V F1 Akademii je to stejné jako v jiných závodních sériích: Rozpočet kompenzuje talent. F1 Akademie je v tomto směru alespoň upřímná. Není překvapením, že dívky, které zároveň trénují v jiných sériích, jezdí v čele.“

Max Verstappen s chladiacou vestou
dnes 01:07

Jak bude fungovat chlazení jezdce? Se speciálními vestami a ledem

K chlazení jezdce posloužila speciální vesta, jejíž součástí je systém hadiček. Na druhém konci, uvnitř kokpitu, je jednotka s ledem, přes kterou jsou tyto hadičky rovněž vedeny. Tím, že tekutina proudí přes vestu a jednotku s ledem, odvádí teplo od jezdce pryč a zároveň ho chladí.

Systém s vestou, hadičkami, výměníkem tepla a kompresorem má podle dostupných informací vážit jen pět kilogramů. Pokud FIA vyhlásí riziko vysokých teplot, týmy budou povinny chladicí systém nasadit. Zároveň se má minimální hmotnost monopostu (v případě horkého závodu) zvýšit o 5 kg, z 800 na 805 kilogramů.

Max Verstappen s chladiacou vestou
dnes 01:07

Jak bude fungovat chlazení jezdce? Se speciálními vestami a ledem

K chlazení jezdce posloužila speciální vesta, jejíž součástí je systém hadiček. Na druhém konci, uvnitř kokpitu, je jednotka s ledem, přes kterou jsou tyto hadičky rovněž vedeny. Tím, že tekutina proudí přes vestu a jednotku s ledem, odvádí teplo od jezdce pryč a zároveň ho chladí.

Systém s vestou, hadičkami, výměníkem tepla a kompresorem má podle dostupných informací vážit jen pět kilogramů. Pokud FIA vyhlásí riziko vysokých teplot, týmy budou povinny chladicí systém nasadit. Zároveň se má minimální hmotnost monopostu (v případě horkého závodu) zvýšit o 5 kg, z 800 na 805 kilogramů.

Fernando Alonso
dnes 01:03

Aston Martin zanechal loňský koncept, protože ho už neuměl rozvíjet

Tom McCullough před závodem v São Paulu vysvětlil, proč jeho tým nepokračoval s konceptem, který byl inspirován poznatky Dana Fallowse z Red Bullu. „Dostali jsme se do bodu, kdy jsme ho už neuměli dál rozvíjet. S danou filozofií jsme narazili na hranice. Snažili jsme se, ale nebyli jsme schopni výrazněji posunout výkonnost. V takovém případě se musíte podívat na alternativní cesty, a my jsme jich několik našli.“

„Samozřejmě se inspirujete i tím, co dělají ostatní. Abychom pochopili věci týkající se korelace, na konci roku jsme nasadili auto z dřívější fáze sezóny, abychom získali data a potvrdili si, že naše auto pro Abú Dhabí stále nebylo rychlejší.“

Fernando Alonso
dnes 01:03

Aston Martin zanechal loňský koncept, protože ho už neuměl rozvíjet

Tom McCullough před závodem v São Paulu vysvětlil, proč jeho tým nepokračoval s konceptem, který byl inspirován poznatky Dana Fallowse z Red Bullu. „Dostali jsme se do bodu, kdy jsme ho už neuměli dál rozvíjet. S danou filozofií jsme narazili na hranice. Snažili jsme se, ale nebyli jsme schopni výrazněji posunout výkonnost. V takovém případě se musíte podívat na alternativní cesty, a my jsme jich několik našli.“

„Samozřejmě se inspirujete i tím, co dělají ostatní. Abychom pochopili věci týkající se korelace, na konci roku jsme nasadili auto z dřívější fáze sezóny, abychom získali data a potvrdili si, že naše auto pro Abú Dhabí stále nebylo rychlejší.“

Antonio Pérez Garibay
včera 17:41

Schumacher reaguje na osobní útoky Antonia Péreze: Argumentovat je třeba výsledky na trati

„Je tu jeden jezdec nebo novinář, který býval pilotem Formule 1 a tvrdil, že Checa vykopli z Red Bullu,“ rozpovídal se Antonio Pérez s odkazem na Ralfa Schumachera. „O týden později udělal svůj coming out. Já nevím, možná je do Checa zamilovaný? Chápete to?“

Známý mexický politik šel ještě dál. „Děje se tu spousta podivných věcí. Teď už ani nevíte, jestli je novinář, jestli je muž, nebo jestli je žena. Pochybná jsou však i jeho slova. Dokonce ani ne kvůli Checovi, ale kvůli tomu, co o něm řekla jeho bývalá manželka.“

Antonio Pérez Garibay
včera 17:41

Schumacher reaguje na osobní útoky Antonia Péreze: Argumentovat je třeba výsledky na trati

„Je tu jeden jezdec nebo novinář, který býval pilotem Formule 1 a tvrdil, že Checa vykopli z Red Bullu,“ rozpovídal se Antonio Pérez s odkazem na Ralfa Schumachera. „O týden později udělal svůj coming out. Já nevím, možná je do Checa zamilovaný? Chápete to?“

Známý mexický politik šel ještě dál. „Děje se tu spousta podivných věcí. Teď už ani nevíte, jestli je novinář, jestli je muž, nebo jestli je žena. Pochybná jsou však i jeho slova. Dokonce ani ne kvůli Checovi, ale kvůli tomu, co o něm řekla jeho bývalá manželka.“

trivia

Modely F1 od výmyslu světa najdeš na Tibormodel.com

Max Verstappen, monoposty v boxoch
včera 17:38

Brundle navrhuje zrušit těžké hybridní motory a modré vlajky

Martinu Brundlovi se po takových obratných a lehkých autech stýská. „Pokud mám říct pravdu, nelíbí se mi hybridní motory, protože jsou příliš velké a těžké. My chceme čistokrevné závodění, které je o minimální hmotnosti.“

„V roce 2026 směřujeme k poměru 50:50 [spalovacího motoru a] elektřiny. Uvidíme, jak to půjde. Myslím si však, že nasazení hybridů ve Formuli 1 byla chyba, protože jsou příliš velké a příliš těžké,“ poznamenal komentátor britské Sky. Zároveň si ale uvědomuje požadavky automobilek.

Bez nich by Formule 1 ztratila atraktivitu a pravděpodobně i sponzory. „Nemůžeme jednoduše strčit hlavy do písku, stát se dinosaury a jen závodit. Kam by nás to zavedlo? Měli bychom se vrátit až k parním motorům? Musíme být rozumní a relevantní.“

Max Verstappen, monoposty v boxoch
včera 17:38

Brundle navrhuje zrušit těžké hybridní motory a modré vlajky

Martinu Brundlovi se po takových obratných a lehkých autech stýská. „Pokud mám říct pravdu, nelíbí se mi hybridní motory, protože jsou příliš velké a těžké. My chceme čistokrevné závodění, které je o minimální hmotnosti.“

„V roce 2026 směřujeme k poměru 50:50 [spalovacího motoru a] elektřiny. Uvidíme, jak to půjde. Myslím si však, že nasazení hybridů ve Formuli 1 byla chyba, protože jsou příliš velké a příliš těžké,“ poznamenal komentátor britské Sky. Zároveň si ale uvědomuje požadavky automobilek.

Bez nich by Formule 1 ztratila atraktivitu a pravděpodobně i sponzory. „Nemůžeme jednoduše strčit hlavy do písku, stát se dinosaury a jen závodit. Kam by nás to zavedlo? Měli bychom se vrátit až k parním motorům? Musíme být rozumní a relevantní.“

Podlaha Ferrari z vnútornej strany
včera 17:29

Ferrari si do Las Vegas přinese experimentální podlahu, novinky nasadí také Racing Bulls

Červený tým má do města hříchu přivézt jeden kus testovací podlahy, která se objeví během pátečního programu. Ferrari se rozhodlo nevyrábět více kusů, protože už naráží na hranice rozpočtového stropu, ale i tento jeden kus má být velmi důležitý.

Cílem je prověřit si korelaci dat z větrného tunelu s realitou na trati. Pokud se datová shoda potvrdí, Ferrari bude moci s klidným svědomím stavět na této podlaze, která bude základem pro projekt 667. Z něj vznikne další monopost určený pro Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona.

Podlaha Ferrari z vnútornej strany
včera 17:29

Ferrari si do Las Vegas přinese experimentální podlahu, novinky nasadí také Racing Bulls

Červený tým má do města hříchu přivézt jeden kus testovací podlahy, která se objeví během pátečního programu. Ferrari se rozhodlo nevyrábět více kusů, protože už naráží na hranice rozpočtového stropu, ale i tento jeden kus má být velmi důležitý.

Cílem je prověřit si korelaci dat z větrného tunelu s realitou na trati. Pokud se datová shoda potvrdí, Ferrari bude moci s klidným svědomím stavět na této podlaze, která bude základem pro projekt 667. Z něj vznikne další monopost určený pro Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona.

Lando Norris
včera 12:25

Herbert: Lando začne rok 2025 s vědomím, že Maxe může zdolat

„Lando se musel dotahovat, což je velmi náročné,“ poznamenal Johnny Herbert, bývalý závodník F1. „Odkrajoval z Maxova náskoku, ale v tuto chvíli už jeho bodové vedení znamená, že titul je mimo dosah, pokud Max nebude mít hroznou sérii smůly, což se nestane.“

„Nadále se bude učit. Zatím jsme neviděli to nejlepší v Landově podání, a ani v Maxově.“

„McLaren se poučí do dalšího roku a mentálně bude silnější. Lando vstoupí do roku 2025 s vědomím, že Maxe může porazit. Jsou zde i další jezdci jako Oscar nebo George, kteří budou jen sílit.“

Lando Norris
včera 12:25

Herbert: Lando začne rok 2025 s vědomím, že Maxe může zdolat

„Lando se musel dotahovat, což je velmi náročné,“ poznamenal Johnny Herbert, bývalý závodník F1. „Odkrajoval z Maxova náskoku, ale v tuto chvíli už jeho bodové vedení znamená, že titul je mimo dosah, pokud Max nebude mít hroznou sérii smůly, což se nestane.“

„Nadále se bude učit. Zatím jsme neviděli to nejlepší v Landově podání, a ani v Maxově.“

„McLaren se poučí do dalšího roku a mentálně bude silnější. Lando vstoupí do roku 2025 s vědomím, že Maxe může porazit. Jsou zde i další jezdci jako Oscar nebo George, kteří budou jen sílit.“

Andrea Kimi Antonelli v bariére
včera 12:23

Rozšíření prostoru pro mladíky je třeba zohlednit i v rozpočtech, odkazuje Russell

„Čtyři první tréninky… Myslím si, že je skvělé dát mladíkům takovou příležitost,“ pochvaluje si George Russell, šéf Asociace jezdců velkých cen GDPA. Má však připomínku. „Možná by se nemělo poškození z nehod počítat do rozpočtového stropu.“

„Všichni narážíme na hranice finančních pravidel. Pokud mladý jezdec poškodí auto, možná by se to mělo vnímat odděleně.“

Andrea Kimi Antonelli v bariére
včera 12:23

Rozšíření prostoru pro mladíky je třeba zohlednit i v rozpočtech, odkazuje Russell

„Čtyři první tréninky… Myslím si, že je skvělé dát mladíkům takovou příležitost,“ pochvaluje si George Russell, šéf Asociace jezdců velkých cen GDPA. Má však připomínku. „Možná by se nemělo poškození z nehod počítat do rozpočtového stropu.“

„Všichni narážíme na hranice finančních pravidel. Pokud mladý jezdec poškodí auto, možná by se to mělo vnímat odděleně.“

Liam Lawson
včera 11:40

Lawson prozradil, že ho za vztyčený prostředník vyhřešil i jeho otec

Kromě toho mu domlouvali i doma. „Můj otec mi vynadal, jak to za ta léta udělal už mnohokrát,“ prozradil Liam Lawson v podcastu TFN. „Mám velké štěstí, že mám někoho jako můj otec, který sehrál důležitou roli při mé výchově jako člověka, ale i jako závodníka, když jsem vyrůstal a snažil se stát profesionálem v tomto sportu.“

„Řekl bych, že mě držel nakrátko. Dělal to už od mého dětství. Vůbec mě to nezaskočilo a plně rozumím proč. Samozřejmě, jak jsem řekl, neměl jsem to udělat a poučím se z toho,“ kaje se novozélandský mladík.

Liam Lawson
včera 11:40

Lawson prozradil, že ho za vztyčený prostředník vyhřešil i jeho otec

Kromě toho mu domlouvali i doma. „Můj otec mi vynadal, jak to za ta léta udělal už mnohokrát,“ prozradil Liam Lawson v podcastu TFN. „Mám velké štěstí, že mám někoho jako můj otec, který sehrál důležitou roli při mé výchově jako člověka, ale i jako závodníka, když jsem vyrůstal a snažil se stát profesionálem v tomto sportu.“

„Řekl bych, že mě držel nakrátko. Dělal to už od mého dětství. Vůbec mě to nezaskočilo a plně rozumím proč. Samozřejmě, jak jsem řekl, neměl jsem to udělat a poučím se z toho,“ kaje se novozélandský mladík.

Racing Bulls, ilustračné
včera 11:38

RB se od další sezóny přizná ke jménu Racing Bulls, potvrdil Bayer

„Bavili jsme se o různých možnostech, ale měli jsme pocit, že je to takový jazykolam. Představte si, že musíte stále mluvit o týmu Visa Cash App Racing Bulls Formula 1 Team. Než byste dopsali svůj první článek, už byste z toho byli otrávení,“ zasmál se na svém vtipu Peter Bayer, který se objevil na stanici ServusTV.

Italský tým nyní oficiálně dá fanouškům do rukou zkrácenou verzi jména, kterou budou moci používat. „Racing Bulls. Visa Cash App Racing Bulls. Ve skutečnosti se nic nemění,“ prohlásil Peter Bayer, čímž definitivně ukončil cvičení s předstíranou neexistencí zkratky RB. „Během roku vyvstávala jen jedna otázka: Co znamená RB? Co vlastně znamená to RB? Teď to uděláme oficiálním: RB znamená Racing Bulls.“

Racing Bulls, ilustračné
včera 11:38

RB se od další sezóny přizná ke jménu Racing Bulls, potvrdil Bayer

„Bavili jsme se o různých možnostech, ale měli jsme pocit, že je to takový jazykolam. Představte si, že musíte stále mluvit o týmu Visa Cash App Racing Bulls Formula 1 Team. Než byste dopsali svůj první článek, už byste z toho byli otrávení,“ zasmál se na svém vtipu Peter Bayer, který se objevil na stanici ServusTV.

Italský tým nyní oficiálně dá fanouškům do rukou zkrácenou verzi jména, kterou budou moci používat. „Racing Bulls. Visa Cash App Racing Bulls. Ve skutečnosti se nic nemění,“ prohlásil Peter Bayer, čímž definitivně ukončil cvičení s předstíranou neexistencí zkratky RB. „Během roku vyvstávala jen jedna otázka: Co znamená RB? Co vlastně znamená to RB? Teď to uděláme oficiálním: RB znamená Racing Bulls.“

Lewis Hamilton
18. listopadu 2024, 17:42

Ralfu Schumacherovi se nezdá srovnávání Hamiltona s jeho bratrem: Ani se k němu neblíží

„Hamilton se Michaelovi nikdy nemůže přiblížit. Z mého pohledu bude navždy o světelné roky za ním,“ prohlásil Ralf Schumacher na adresu britského jezdce. „Ve Formuli 1 je vždy na týmu to břemeno poskytnout jezdci auto, které dokáže vyhrát velkou cenu. Všichni jsme si mysleli, že Lewis dokáže kráčet po vodě, ale nebylo to tak.“

„Lidé se mě neustále ptají, jestli je Lewis už nejlepším jezdcem všech dob, když překonává tolik rekordů mého bratra,“ pokračoval expert německé Sky Sports. „Podle mého názoru je Hamilton určitě nejsilnějším jezdcem svého období, ale srovnávat ho s Michaelem je obtížné.“

Lewis Hamilton
18. listopadu 2024, 17:42

Ralfu Schumacherovi se nezdá srovnávání Hamiltona s jeho bratrem: Ani se k němu neblíží

„Hamilton se Michaelovi nikdy nemůže přiblížit. Z mého pohledu bude navždy o světelné roky za ním,“ prohlásil Ralf Schumacher na adresu britského jezdce. „Ve Formuli 1 je vždy na týmu to břemeno poskytnout jezdci auto, které dokáže vyhrát velkou cenu. Všichni jsme si mysleli, že Lewis dokáže kráčet po vodě, ale nebylo to tak.“

„Lidé se mě neustále ptají, jestli je Lewis už nejlepším jezdcem všech dob, když překonává tolik rekordů mého bratra,“ pokračoval expert německé Sky Sports. „Podle mého názoru je Hamilton určitě nejsilnějším jezdcem svého období, ale srovnávat ho s Michaelem je obtížné.“

Martin Brundle
18. listopadu 2024, 17:39

VideoSpory s médii nejsou novinkou: Schumacher si jednou s Brundlem nemluvil pět let

Brundle mohl dělat rozhovory téměř s každým. Jednou výjimkou byl Michael Schumacher, jeho bývalý kolega z roku 1992.

„Trochu zvláštně jsme se pohádali, protože jsem řekl něco, co bylo vytrženo z kontextu, přeloženo do němčiny a vloženo na titulku novin. Michaela to tehdy velmi naštvalo. Do dnešního dne netuším, co to bylo. On se mnou pět let nepromluvil. Bylo to opravdu divné.“

Martin Brundle
18. listopadu 2024, 17:39

VideoSpory s médii nejsou novinkou: Schumacher si jednou s Brundlem nemluvil pět let

Brundle mohl dělat rozhovory téměř s každým. Jednou výjimkou byl Michael Schumacher, jeho bývalý kolega z roku 1992.

„Trochu zvláštně jsme se pohádali, protože jsem řekl něco, co bylo vytrženo z kontextu, přeloženo do němčiny a vloženo na titulku novin. Michaela to tehdy velmi naštvalo. Do dnešního dne netuším, co to bylo. On se mnou pět let nepromluvil. Bylo to opravdu divné.“

Monte Carlo, Monako
18. listopadu 2024, 17:30

Přijdeme o tradiční závody? Šéf VC Monaka předpovídá odchod Formule 1 z Evropy

„Nejen, že mnohé evropské velké ceny zmizí, ale ty, které zůstanou, se budou střídat,“ připomněl dlouhodobou vizi Formule 1.

Cílem je v jednotlivých regionech Evropy vytvořit závodní dvojčata, která se budou střídat jako kdysi Hockenheim a Nürburgring. „Myslím si, že při současném zájmu o Formuli 1 zůstanou v Evropě jen dvě nebo tři velké ceny. Zájem se přesouvá do Číny a na ostatní kontinenty.“

Monte Carlo, Monako
18. listopadu 2024, 17:30

Přijdeme o tradiční závody? Šéf VC Monaka předpovídá odchod Formule 1 z Evropy

„Nejen, že mnohé evropské velké ceny zmizí, ale ty, které zůstanou, se budou střídat,“ připomněl dlouhodobou vizi Formule 1.

Cílem je v jednotlivých regionech Evropy vytvořit závodní dvojčata, která se budou střídat jako kdysi Hockenheim a Nürburgring. „Myslím si, že při současném zájmu o Formuli 1 zůstanou v Evropě jen dvě nebo tři velké ceny. Zájem se přesouvá do Číny a na ostatní kontinenty.“

Gabriel Bortoleto
18. listopadu 2024, 17:26

Bortoletovou inspirací je i Verstappen: Vždy jsem chtěl být trochu jako on

„Skutečně se mi líbí, jak Max jezdí,“ vyznal se Gabriel Bortoleto po oznámení podpisu smlouvy se Sauberem. „Obdivuji například jeho kvalifikační kola a kolik toho dokáže vyždímat ze svého auta, také jak jezdí a závodí. Velmi se mi to líbí. Samozřejmě, může to být i velmi tvrdé. Na posledních pár závodech jsme to viděli, ale oni bojují o titul mistra světa. Všichni od nich očekáváme, že budou takto bojovat.“

„Už od svého dětství jsem obdivoval Maxovu jízdu, protože jsem byl součástí motokárového týmu, ve kterém vyrůstal,“ pokračoval s odkazem na italskou motokárovou stáj CRG, ve které dnes jezdí například Robin Räikkönen. „Neustále mi o něm vyprávěli různé příběhy. Já jsem se vždy zamýšlel: OK, co by v této situaci udělal Max? Vždy jsem chtěl být tak trochu jako on, protože v juniorských šampionátech vyhrál úplně všechno.“

Gabriel Bortoleto
18. listopadu 2024, 17:26

Bortoletovou inspirací je i Verstappen: Vždy jsem chtěl být trochu jako on

„Skutečně se mi líbí, jak Max jezdí,“ vyznal se Gabriel Bortoleto po oznámení podpisu smlouvy se Sauberem. „Obdivuji například jeho kvalifikační kola a kolik toho dokáže vyždímat ze svého auta, také jak jezdí a závodí. Velmi se mi to líbí. Samozřejmě, může to být i velmi tvrdé. Na posledních pár závodech jsme to viděli, ale oni bojují o titul mistra světa. Všichni od nich očekáváme, že budou takto bojovat.“

„Už od svého dětství jsem obdivoval Maxovu jízdu, protože jsem byl součástí motokárového týmu, ve kterém vyrůstal,“ pokračoval s odkazem na italskou motokárovou stáj CRG, ve které dnes jezdí například Robin Räikkönen. „Neustále mi o něm vyprávěli různé příběhy. Já jsem se vždy zamýšlel: OK, co by v této situaci udělal Max? Vždy jsem chtěl být tak trochu jako on, protože v juniorských šampionátech vyhrál úplně všechno.“