Valtteri Bottas
včera 17:36

Sauber rok nebodoval: Musíme zrychlit náš progres, přiznává Alunni Bravi

Dnes je stáj z Hinwilu jednoznačně největším outsiderem na roštu a už jen postup do Q2 je v případě Bottase či Čoua hodnocen jako úspěch. To je velmi špatná zpráva pro Audi, které chce přetvořit Sauber na svůj tovární tým, ale v současnosti působí v Hinwilu naprosto beznadějným dojmem. Stáj se přetváří za pochodu, ale při pohledu na konkurenci je sporné, zda se přetváří dostatečně rychle.

„V posledních osmnácti měsících jsme byli svědky změny manažerských struktur v Sauberu i v Audi,“ řekl médiím zástupce týmu Alessandro Alunni Bravi. „Řekl bych, že právě probíhá jasná revize projektu a sladění úkolů podle stanovených cílů.“

Valtteri Bottas
včera 17:36

Sauber rok nebodoval: Musíme zrychlit náš progres, přiznává Alunni Bravi

Dnes je stáj z Hinwilu jednoznačně největším outsiderem na roštu a už jen postup do Q2 je v případě Bottase či Čoua hodnocen jako úspěch. To je velmi špatná zpráva pro Audi, které chce přetvořit Sauber na svůj tovární tým, ale v současnosti působí v Hinwilu naprosto beznadějným dojmem. Stáj se přetváří za pochodu, ale při pohledu na konkurenci je sporné, zda se přetváří dostatečně rychle.

„V posledních osmnácti měsících jsme byli svědky změny manažerských struktur v Sauberu i v Audi,“ řekl médiím zástupce týmu Alessandro Alunni Bravi. „Řekl bych, že právě probíhá jasná revize projektu a sladění úkolů podle stanovených cílů.“

Max Verstappen
včera 17:32

Další krok v mé kariéře bude poslední, slibuje Verstappen

Trojnásobný mistr světa v posledním roce přinesl do své rétoriky i slova o konci kariéry. Ta nepochybně vyvolávají velký zájem médií a fanoušků. Verstappen se totiž v posledním období stal největším kasovním trhákem Formule 1 a jeho odchod by se dal přirovnat ke konci největších legend tohoto sportu.

„Změna týmu pro mě není příjemná,“ říká Verstappen. „Kromě toho něco takového nechci podstupovat v této fázi mé kariéry. Můj další krok, pokud vůbec k nějakému dojde, bude můj poslední. Tím dalším krokem však může být také prodloužení smlouvy s Red Bullem. Momentálně je to ve hvězdách.“

Max Verstappen
včera 17:32

Další krok v mé kariéře bude poslední, slibuje Verstappen

Trojnásobný mistr světa v posledním roce přinesl do své rétoriky i slova o konci kariéry. Ta nepochybně vyvolávají velký zájem médií a fanoušků. Verstappen se totiž v posledním období stal největším kasovním trhákem Formule 1 a jeho odchod by se dal přirovnat ke konci největších legend tohoto sportu.

„Změna týmu pro mě není příjemná,“ říká Verstappen. „Kromě toho něco takového nechci podstupovat v této fázi mé kariéry. Můj další krok, pokud vůbec k nějakému dojde, bude můj poslední. Tím dalším krokem však může být také prodloužení smlouvy s Red Bullem. Momentálně je to ve hvězdách.“

Fernando Alonso a Mario Andretti
včera 17:21

I promotéři velkých cen chtějí více týmů, říká Mario Andretti

Podle Maria Andrettiho, jehož syn pokračuje v boji za vstup do Formule 1, není odpor vlastníků v nejlepším zájmu sportu. „Opravdu si myslím, že nový tým jen posílí současnou strukturu,“ řekl mistr světa z roku 1978.

„Mluvil jsem s organizátory, například s předsedou představenstva Circuit of the Americas Bobbym Epsteinem, a každý organizátor by při pohledu na ambice Formule 1 přivítal nový tým. Podívejte se na kalendář. Zaměstnanci nemají žádný život a při takovém napětí vždy existuje šance, že jeden tým se zakolísá,“ říká Mario Andretti.

Fernando Alonso a Mario Andretti
včera 17:21

I promotéři velkých cen chtějí více týmů, říká Mario Andretti

Podle Maria Andrettiho, jehož syn pokračuje v boji za vstup do Formule 1, není odpor vlastníků v nejlepším zájmu sportu. „Opravdu si myslím, že nový tým jen posílí současnou strukturu,“ řekl mistr světa z roku 1978.

„Mluvil jsem s organizátory, například s předsedou představenstva Circuit of the Americas Bobbym Epsteinem, a každý organizátor by při pohledu na ambice Formule 1 přivítal nový tým. Podívejte se na kalendář. Zaměstnanci nemají žádný život a při takovém napětí vždy existuje šance, že jeden tým se zakolísá,“ říká Mario Andretti.

Liam Lawson
včera 13:28

Marko chce po boku Verstappena „někoho z juniorského programu“ Red Bullu

Po odchodu Ricciarda je podle poradce Red Bullu další plán jasný. „Nevím, v kolika loňských závodech byl Lawson rychlejší než Júki, ale přesně proto jsme se rozhodli, že nyní nastal správný čas, abychom je oba porovnali. Kdo bude rychlejší?“ ptá se Marko v rozhovoru pro ORF, na který odkazuje portál PlanetF1.com.

Lawson a Cunoda jsou tedy finalisty v „soutěži krásy“ Red Bullu. Bude odměnou tomu lepšímu z nich sedačka v Red Bullu, nebo se tento souboj plynule přenese do sezóny 2025? Koho by Marko chtěl v kokpitu hlavního týmu? „Ideálně někoho z našeho juniorského programu,“ odpověděl Rakušan.

Liam Lawson
včera 13:28

Marko chce po boku Verstappena „někoho z juniorského programu“ Red Bullu

Po odchodu Ricciarda je podle poradce Red Bullu další plán jasný. „Nevím, v kolika loňských závodech byl Lawson rychlejší než Júki, ale přesně proto jsme se rozhodli, že nyní nastal správný čas, abychom je oba porovnali. Kdo bude rychlejší?“ ptá se Marko v rozhovoru pro ORF, na který odkazuje portál PlanetF1.com.

Lawson a Cunoda jsou tedy finalisty v „soutěži krásy“ Red Bullu. Bude odměnou tomu lepšímu z nich sedačka v Red Bullu, nebo se tento souboj plynule přenese do sezóny 2025? Koho by Marko chtěl v kokpitu hlavního týmu? „Ideálně někoho z našeho juniorského programu,“ odpověděl Rakušan.

trivia

Modely F1 od výmyslu světa najdeš na Tibormodel.com

Charles Leclerc
včera 13:23

Clear o Leclercovi: Nejlepší kvalifikant, jakého jsme viděli

Jock Clear ve svém životě potkal mnoho mistrů světa. S Leclercem pracuje v podstatě již od roku 2018. Monacký závodník intenzivně využíval Clearovy služby a ten jej za ta léta opakovaně chválil, zejména jeho kvalifikační výkony. Prý kdyby váš život závisel na jednom kole v kvalifikaci, měli byste si za exekutora vybrat právě Charlese Leclerca.

„Má kvalifikační rychlost, můj Bože, a jakou! Upřímně si myslím, že je nejlepší kvalifikant, jakého jsme viděli. Je těžké se vracet zpět a srovnávat ho s jezdci jako Michael Schumacher nebo Mika Häkkinen, ale určitě je nejlepší v kvalifikacích,“ prohlásil Clear.

Charles Leclerc
včera 13:23

Clear o Leclercovi: Nejlepší kvalifikant, jakého jsme viděli

Jock Clear ve svém životě potkal mnoho mistrů světa. S Leclercem pracuje v podstatě již od roku 2018. Monacký závodník intenzivně využíval Clearovy služby a ten jej za ta léta opakovaně chválil, zejména jeho kvalifikační výkony. Prý kdyby váš život závisel na jednom kole v kvalifikaci, měli byste si za exekutora vybrat právě Charlese Leclerca.

„Má kvalifikační rychlost, můj Bože, a jakou! Upřímně si myslím, že je nejlepší kvalifikant, jakého jsme viděli. Je těžké se vracet zpět a srovnávat ho s jezdci jako Michael Schumacher nebo Mika Häkkinen, ale určitě je nejlepší v kvalifikacích,“ prohlásil Clear.

Carlos Sainz
včera 13:18

Proč si Sainz vybral Williams? Je to projekt na vzestupu, říká jeho otec

Během čtyř sezon ve Ferrari podával rodák z Madridu vždy velmi kvalitní a konzistentní výkony. Vybudoval si pověst špičkového závodníka a vítěze velké ceny, ale po přestupu Lewise Hamiltona pro něj nezbylo místo v žádném top týmu.

„Je to jeho rozhodnutí a my ho musíme respektovat,“ prohlásil Sainz starší pro španělský deník Marca. „Nebylo to snadné ani jednoznačné rozhodnutí. Na stole jsme měli tři nebo čtyři možnosti. On rozhodl o své budoucnosti a my jsme zde byli proto, abychom ho co nejvíce podpořili. Přesně to jsme také udělali.“

Carlos Sainz
včera 13:18

Proč si Sainz vybral Williams? Je to projekt na vzestupu, říká jeho otec

Během čtyř sezon ve Ferrari podával rodák z Madridu vždy velmi kvalitní a konzistentní výkony. Vybudoval si pověst špičkového závodníka a vítěze velké ceny, ale po přestupu Lewise Hamiltona pro něj nezbylo místo v žádném top týmu.

„Je to jeho rozhodnutí a my ho musíme respektovat,“ prohlásil Sainz starší pro španělský deník Marca. „Nebylo to snadné ani jednoznačné rozhodnutí. Na stole jsme měli tři nebo čtyři možnosti. On rozhodl o své budoucnosti a my jsme zde byli proto, abychom ho co nejvíce podpořili. Přesně to jsme také udělali.“

Audi, ilustračné
8. října 2024, 23:31

Šéf Audi slibuje, že jeho tým neskončí jako Alpine: Máme dlouhodobý závazek

Odchod Renaultu vyvolává nové pochybnosti. Například projekt Audi provázejí obrovské otazníky a z tábora německé automobilky se neozývají povzbudivé zprávy. Její šéf Gernot Döllner však rázně odmítá jakékoli spekulace.

„Ne, o ukončení motorového programu jsme nediskutovali,“ prohlásil šéf německé automobilky. „Audi má vůči Formuli 1 dlouhodobý závazek. Začátkem letošního roku se dozorčí rady koncernu Volkswagen a Audi rozhodly, že převezmeme plnou kontrolu nad podíly Sauberu. Od 1. ledna budeme stoprocentním vlastníkem týmu.“

Audi, ilustračné
8. října 2024, 23:31

Šéf Audi slibuje, že jeho tým neskončí jako Alpine: Máme dlouhodobý závazek

Odchod Renaultu vyvolává nové pochybnosti. Například projekt Audi provázejí obrovské otazníky a z tábora německé automobilky se neozývají povzbudivé zprávy. Její šéf Gernot Döllner však rázně odmítá jakékoli spekulace.

„Ne, o ukončení motorového programu jsme nediskutovali,“ prohlásil šéf německé automobilky. „Audi má vůči Formuli 1 dlouhodobý závazek. Začátkem letošního roku se dozorčí rady koncernu Volkswagen a Audi rozhodly, že převezmeme plnou kontrolu nad podíly Sauberu. Od 1. ledna budeme stoprocentním vlastníkem týmu.“

Helmut Marko, Christian Horner, Adrian Newey
8. října 2024, 23:27

Marko přisuzuje odchod Neweyho smrti Mateschitze a Hornerově kauze

Helmut Marko jasně vidí příčiny konce geniálního konstruktéra. V první řadě jde o tradiční cyklus Formule 1, kdy soupeři projevují velký zájem o elitní zaměstnance nejúspěšnějšího týmu. Každý chce kousek z toho úspěchu a konkurence proto přichází s lukrativnějšími finančními podmínkami a nabídkami na povýšení. Je to ale všechno?

„Po smrti Dietricha Mateschitze se něco změnilo,“ přiznává Marko. „On byl jediným lídrem. Rozhodoval rychle, byl to charismatický podnikatel s velkou prozíravostí a ochotný riskovat při řízení závodního týmu. To vše je nyní… řekněme to tak, že celá firma je nastavena odlišně, protože nedokážete najít další takovou osobnost. Nemůže jej nahradit jeden člověk. Myslím si, že to byl hlavní důvod, proč se Newey rozhodl hledat novou výzvu.“

Helmut Marko, Christian Horner, Adrian Newey
8. října 2024, 23:27

Marko přisuzuje odchod Neweyho smrti Mateschitze a Hornerově kauze

Helmut Marko jasně vidí příčiny konce geniálního konstruktéra. V první řadě jde o tradiční cyklus Formule 1, kdy soupeři projevují velký zájem o elitní zaměstnance nejúspěšnějšího týmu. Každý chce kousek z toho úspěchu a konkurence proto přichází s lukrativnějšími finančními podmínkami a nabídkami na povýšení. Je to ale všechno?

„Po smrti Dietricha Mateschitze se něco změnilo,“ přiznává Marko. „On byl jediným lídrem. Rozhodoval rychle, byl to charismatický podnikatel s velkou prozíravostí a ochotný riskovat při řízení závodního týmu. To vše je nyní… řekněme to tak, že celá firma je nastavena odlišně, protože nedokážete najít další takovou osobnost. Nemůže jej nahradit jeden člověk. Myslím si, že to byl hlavní důvod, proč se Newey rozhodl hledat novou výzvu.“

Pierre Gasly a Esteban Ocon
8. října 2024, 17:13

Szafnauer: Manažeři Renaultu se starají více o vlastní kariéry než o úspěch Alpinu

Otmarov záver je jasný. Alpine v skutočnosti riadia manažéri Renaultu, ktorí vedeniu pretekárskeho tímu zväzujú ruky, aby tým pomohli vlastnej kariére. Úspech na trati ich pritom vôbec nezaujíma. „Ak vás nezaujíma výkon tímu a staráte sa o svoju vlastnú mocenskú základňu, tak robíte takéto veci,“ pokračoval Szafnauer.

„Vo Forde – dúfam, že teraz to už neplatí – sme zvykli hovoriť: ‚Ford nevyrába autá, ale kariéry.‘ To znamená, že vás viac zaujíma vlastná kariéra. Vo Formule 1 to neplatí, ale môže to platiť, keď vezmete, napríklad, skupinu ľudí z Renault Group, aby viedla tím F1. Nestaráte sa o výsledky na trati, ale o vašu kariéru. Keď sa to stane, prichádzajú takéto rozhodnutia,“ dodal bývalý šéf Alpinu.

Pierre Gasly a Esteban Ocon
8. října 2024, 17:13

Szafnauer: Manažeři Renaultu se starají více o vlastní kariéry než o úspěch Alpinu

Otmarov záver je jasný. Alpine v skutočnosti riadia manažéri Renaultu, ktorí vedeniu pretekárskeho tímu zväzujú ruky, aby tým pomohli vlastnej kariére. Úspech na trati ich pritom vôbec nezaujíma. „Ak vás nezaujíma výkon tímu a staráte sa o svoju vlastnú mocenskú základňu, tak robíte takéto veci,“ pokračoval Szafnauer.

„Vo Forde – dúfam, že teraz to už neplatí – sme zvykli hovoriť: ‚Ford nevyrába autá, ale kariéry.‘ To znamená, že vás viac zaujíma vlastná kariéra. Vo Formule 1 to neplatí, ale môže to platiť, keď vezmete, napríklad, skupinu ľudí z Renault Group, aby viedla tím F1. Nestaráte sa o výsledky na trati, ale o vašu kariéru. Keď sa to stane, prichádzajú takéto rozhodnutia,“ dodal bývalý šéf Alpinu.

George Russell, Toto Wolff a Kimi Antonelli
8. října 2024, 17:05

Proč Antonelli nezačne v menším týmu? Wolff ho chce mít „nekontaminovaného“

„Proč bude Antonelli hned jezdit za Mercedes a nezačne kariéru například ve Williamsu? Protože ho chceme svěžího a nekontaminovaného – pokud to takto můžeme říci – vnějšími zkušenostmi,“ vysvětlil Wolff.

Získávání zkušeností v kokpitu menšího týmu a pod menším tlakem se považuje za nejlepší vstup do nejvyšší motoristické třídy. Nechcete dostat mladého pilota pod velký tlak příliš brzy, alespoň taková byla naše logika. Wolff však má v případě Antonelliho odlišný názor. „Kdyby začal v jiném týmu, naučil by se jiným věcem, odlišnému chování a získal by odlišné dojmy o technických aspektech,“ vysvětlil šéf Mercedesu.

George Russell, Toto Wolff a Kimi Antonelli
8. října 2024, 17:05

Proč Antonelli nezačne v menším týmu? Wolff ho chce mít „nekontaminovaného“

„Proč bude Antonelli hned jezdit za Mercedes a nezačne kariéru například ve Williamsu? Protože ho chceme svěžího a nekontaminovaného – pokud to takto můžeme říci – vnějšími zkušenostmi,“ vysvětlil Wolff.

Získávání zkušeností v kokpitu menšího týmu a pod menším tlakem se považuje za nejlepší vstup do nejvyšší motoristické třídy. Nechcete dostat mladého pilota pod velký tlak příliš brzy, alespoň taková byla naše logika. Wolff však má v případě Antonelliho odlišný názor. „Kdyby začal v jiném týmu, naučil by se jiným věcem, odlišnému chování a získal by odlišné dojmy o technických aspektech,“ vysvětlil šéf Mercedesu.

Nico Hülkenberg
8. října 2024, 17:00

Haas bude v následujících letech vážným soupeřem, prorokuje Hülkenberg

Autosport informuje, že majitel týmu Gene Haas souhlasil s navýšením počtu zaměstnanců o asi deset procent, ze současných 300 na 330. Možná se to nezdá mnoho, ale pro takovou malou stáj by šlo o vítané posílení. Kromě toho se prý chystají investice do zázemí v Banbury. Tým proto má všechny důvody k optimismu, ale nesmí zapomínat, že ani konkurence nespí.

„Myslím si, že Haas bude v nasledujúcich rokoch vážnym súperom, najmä v budúcej sezóne, keďže pravidlá zostávajú stabilné. Rok 2026 je neznámou pre všetkých, ale každý začne úplne od začiatku, čo je takisto zaujímavé. Uvidíme, kto urobí najlepšiu prácu a vynikne nad ostatnými,“ skonštatoval Hülkenberg.

Nico Hülkenberg
8. října 2024, 17:00

Haas bude v následujících letech vážným soupeřem, prorokuje Hülkenberg

Autosport informuje, že majitel týmu Gene Haas souhlasil s navýšením počtu zaměstnanců o asi deset procent, ze současných 300 na 330. Možná se to nezdá mnoho, ale pro takovou malou stáj by šlo o vítané posílení. Kromě toho se prý chystají investice do zázemí v Banbury. Tým proto má všechny důvody k optimismu, ale nesmí zapomínat, že ani konkurence nespí.

„Myslím si, že Haas bude v nasledujúcich rokoch vážnym súperom, najmä v budúcej sezóne, keďže pravidlá zostávajú stabilné. Rok 2026 je neznámou pre všetkých, ale každý začne úplne od začiatku, čo je takisto zaujímavé. Uvidíme, kto urobí najlepšiu prácu a vynikne nad ostatnými,“ skonštatoval Hülkenberg.

Oliver Oakes
8. října 2024, 11:36

Oakes se v nové práci učí trpělivosti: Věděl jsem, že mě čeká velký úkol

Alpine potřebuje mnohem víc než jen to a ze všeho nejvíc asi potřebuje čas. Uvědomuje si to i nový šéf. „Je to velký úkol. Věděl jsem to ještě před mým příchodem. To je dobrá a zároveň špatná zpráva,“ řekl Oakes.

„Špatná zpráva je, že máme spoustu práce a hned po letní přestávce jsem do toho skočil rovnýma nohama. Dobrá zpráva však je, že jsou zde věci, které lze změnit rychle. Kromě toho nás Luca de Meo a Flavio Briatore velmi podporují. Tato skutečnost je vlastně velmi vzrušující. Teprve teď si uvědomuji, že to chce hodně času a nic nejde tak rychle, jak byste doufali,“ řekl novopečený šéf Alpinu.

Oliver Oakes
8. října 2024, 11:36

Oakes se v nové práci učí trpělivosti: Věděl jsem, že mě čeká velký úkol

Alpine potřebuje mnohem víc než jen to a ze všeho nejvíc asi potřebuje čas. Uvědomuje si to i nový šéf. „Je to velký úkol. Věděl jsem to ještě před mým příchodem. To je dobrá a zároveň špatná zpráva,“ řekl Oakes.

„Špatná zpráva je, že máme spoustu práce a hned po letní přestávce jsem do toho skočil rovnýma nohama. Dobrá zpráva však je, že jsou zde věci, které lze změnit rychle. Kromě toho nás Luca de Meo a Flavio Briatore velmi podporují. Tato skutečnost je vlastně velmi vzrušující. Teprve teď si uvědomuji, že to chce hodně času a nic nejde tak rychle, jak byste doufali,“ řekl novopečený šéf Alpinu.

Charles Leclerc
8. října 2024, 11:28

Sainzovo vítězství v Singapuru Leclerca zasáhlo, říká Jock Clear

Nesmírně zkušený anglický inženýr patří k lidem, kteří Leclerca velmi dobře znají. Mnohokrát svého svěřence vyzdvihoval jako budoucího mistra světa a Charles nejednou všem dokázal, že disponuje nesmírnou přirozenou rychlostí. Pokud však chcete dokráčet na samotný vrchol, potřebujete něco navíc, zejména v den, kdy se bojuje o 25 bodů.

„Když se podíváte na loňský závod v Singapuru, ten den Charlese zasáhl. Před tím víkendem byl právě on favoritem na vítězství, na té trati má obvykle velkou sebedůvěru a když mu Carlos vyfoukl to vítězství, opravdu ho to bolelo,“ dodal bývalý závodní inženýr Nica Rosberga či Jacqua Villeneuva.

Charles Leclerc
8. října 2024, 11:28

Sainzovo vítězství v Singapuru Leclerca zasáhlo, říká Jock Clear

Nesmírně zkušený anglický inženýr patří k lidem, kteří Leclerca velmi dobře znají. Mnohokrát svého svěřence vyzdvihoval jako budoucího mistra světa a Charles nejednou všem dokázal, že disponuje nesmírnou přirozenou rychlostí. Pokud však chcete dokráčet na samotný vrchol, potřebujete něco navíc, zejména v den, kdy se bojuje o 25 bodů.

„Když se podíváte na loňský závod v Singapuru, ten den Charlese zasáhl. Před tím víkendem byl právě on favoritem na vítězství, na té trati má obvykle velkou sebedůvěru a když mu Carlos vyfoukl to vítězství, opravdu ho to bolelo,“ dodal bývalý závodní inženýr Nica Rosberga či Jacqua Villeneuva.

Lando Norris a Oscar Piastri
8. října 2024, 11:21

Pokud mě o to požádají, tak Landovi pomůžu, slibuje Piastri

Australan v Monze jasně ukázal, že se nehodlá vozit za svým týmovým kolegou. McLaren musí být opatrný, jelikož je jasné, že Oscar udělá vše, co je v jeho silách, aby se vyhnul jakémukoli přeřazení do role týmové dvojky. I když pomoc Norrisovi v boji o titul slibuje, mezi řádky můžeme číst, že není zcela bezvýhradná.

„Landovi pomůžu v závěrečných velkých cenách, pokud mě o to požádají. Má realističtější šanci na titul. Nedostal však bianko šek. Pokud ho mám pustit, musí to dávat smysl i pro mě,“ řekl Piastri.

Lando Norris a Oscar Piastri
8. října 2024, 11:21

Pokud mě o to požádají, tak Landovi pomůžu, slibuje Piastri

Australan v Monze jasně ukázal, že se nehodlá vozit za svým týmovým kolegou. McLaren musí být opatrný, jelikož je jasné, že Oscar udělá vše, co je v jeho silách, aby se vyhnul jakémukoli přeřazení do role týmové dvojky. I když pomoc Norrisovi v boji o titul slibuje, mezi řádky můžeme číst, že není zcela bezvýhradná.

„Landovi pomůžu v závěrečných velkých cenách, pokud mě o to požádají. Má realističtější šanci na titul. Nedostal však bianko šek. Pokud ho mám pustit, musí to dávat smysl i pro mě,“ řekl Piastri.