Události z historie
22. říjnaÚterýNarodil se
Zemřel
Vyhráli
Vyhráli
Získali titul
Získali titul
Vítáme vás v rubrice Pitstop!
Nestíháte registrovat všechny zprávy o F1? Tato rubrika bude jako stvořená pro fanoušky, kteří si nestíhají přečíst každý článek, ale chtějí zůstat v obraze: Z každého pro vás ve zkratce vybereme ta nejzajímavější vyjádření.
Pokud vás článek zaujme, uložíte si jej otočením karty (potažením prstem doleva). K uloženým článkům se dostanete přes tlačítko vpravo dole.
Každý den zde najdete také přehled historických událostí, kvízové otázky, ankety či zajímavosti, a časem toho bude ještě víc!
Jak se jmenuje jedna z nejslavnějších zatáček VC Mexika, která obcházela dnešní stadion a původně byla sklopena pod úhlem 15°?
Udělili byste penalizaci Landu Norrisovi za předjížděcí manévr na Maxe Verstappena?
Vědeli jste, že...
Původně měla Peraltada úhel 15˚. Po smrti Ricarda Rodrígueze v roce 1962 bylo sklonění upraveno na 9° a po Sennově nehodě v roce 1991 na 3˚. Monoposty na ní jezdily naposledy v roce 2007 (A1GP).
Russell jezdil s kanadskou podlahou: Vždy se sami sebe ptáte, co by bylo kdyby?
Nakonec si tak nepomohl a musel startovat z boxů, ať se mu to líbilo, nebo ne. Stíhací jízda s obrácenou strategií však přinesla své ovoce. „Určitě jsem spokojený. Startoval jsem z boxové uličky a vůbec jsme netušili, co od toho můžeme v závodě čekat,“ řekl George Russell poté, co se zachránil ziskem šestého místa, které si vyjel v kvalifikaci.
Má také jeden speciální důvod k radosti. „Vrátili jsme se totiž k podlaze, se kterou jsme jezdili v Kanadě před deseti závody, a možná jich od té doby bylo už více. Skončit na šestém místě před Red Bullem je vynikající. Samozřejmě, vždy se sami sebe ptáte, co by bylo kdyby?“
Russell jezdil s kanadskou podlahou: Vždy se sami sebe ptáte, co by bylo kdyby?
Nakonec si tak nepomohl a musel startovat z boxů, ať se mu to líbilo, nebo ne. Stíhací jízda s obrácenou strategií však přinesla své ovoce. „Určitě jsem spokojený. Startoval jsem z boxové uličky a vůbec jsme netušili, co od toho můžeme v závodě čekat,“ řekl George Russell poté, co se zachránil ziskem šestého místa, které si vyjel v kvalifikaci.
Má také jeden speciální důvod k radosti. „Vrátili jsme se totiž k podlaze, se kterou jsme jezdili v Kanadě před deseti závody, a možná jich od té doby bylo už více. Skončit na šestém místě před Red Bullem je vynikající. Samozřejmě, vždy se sami sebe ptáte, co by bylo kdyby?“
Pirelli stáhlo původní vítězné trofeje. Improvizovalo s replikami pneumatik
Sponzor akce potvrdil, že společně s organizátorem závodu se rozhodl trofeje nahradit, protože se dozvěděl o velké podobnosti s jinými produkty, které jsou již na trhu, a riskoval by porušení ochranných známek. Kromě toho, že mnohým postavička připomínala figurku Lego či jeho přilba Mickeyho Mouse, se podobala také na sběratelské kousky z dílny značky Bearbrick.
V rámci rychlé improvizace Pirelli letecky dopravilo náhradní trofeje z jedné ze svých kanceláří v USA. Charlesi Leclercovi tak udělilo vysokou trofej ve tvaru válce, zatímco Carlos Sainz a Max Verstappen se museli spokojit s replikami pneumatik Pirelli, podobnými těm, které dostávají vítězové kvalifikace.
Pirelli stáhlo původní vítězné trofeje. Improvizovalo s replikami pneumatik
Sponzor akce potvrdil, že společně s organizátorem závodu se rozhodl trofeje nahradit, protože se dozvěděl o velké podobnosti s jinými produkty, které jsou již na trhu, a riskoval by porušení ochranných známek. Kromě toho, že mnohým postavička připomínala figurku Lego či jeho přilba Mickeyho Mouse, se podobala také na sběratelské kousky z dílny značky Bearbrick.
V rámci rychlé improvizace Pirelli letecky dopravilo náhradní trofeje z jedné ze svých kanceláří v USA. Charlesi Leclercovi tak udělilo vysokou trofej ve tvaru válce, zatímco Carlos Sainz a Max Verstappen se museli spokojit s replikami pneumatik Pirelli, podobnými těm, které dostávají vítězové kvalifikace.
Hamilton ukazuje prstem na vylepšení: Ani jsem na to netlačil
Sedminásobný šampion odmítl, že by za jeho vypadnutím byla jezdecká chyba. V tomto tvrzení ho podpořil i Toto Wolff. Ani jeden z nich si však neuměl vysvětlit, co se vlastně stalo. Je jasné, že Hamilton se ve třetím kole závodu jen zřídka dopouští takových chyb, ale i on mohl jen hádat, co způsobilo jeho brzké vypadnutí.
„Měl jsem skvělý start, cítil jsem se dobře a posunul jsem se na dvanácté místo. Takovou první zatáčku jsem už dlouho neměl,“ začal Lewis Hamilton hodnocení svého krátkého účinkování v nedělním závodě pro Motorsport.com. „Vůbec jsem na to netlačil, jen jsem se snažil rozjet a zahřát pneumatiky.“
Hamilton ukazuje prstem na vylepšení: Ani jsem na to netlačil
Sedminásobný šampion odmítl, že by za jeho vypadnutím byla jezdecká chyba. V tomto tvrzení ho podpořil i Toto Wolff. Ani jeden z nich si však neuměl vysvětlit, co se vlastně stalo. Je jasné, že Hamilton se ve třetím kole závodu jen zřídka dopouští takových chyb, ale i on mohl jen hádat, co způsobilo jeho brzké vypadnutí.
„Měl jsem skvělý start, cítil jsem se dobře a posunul jsem se na dvanácté místo. Takovou první zatáčku jsem už dlouho neměl,“ začal Lewis Hamilton hodnocení svého krátkého účinkování v nedělním závodě pro Motorsport.com. „Vůbec jsem na to netlačil, jen jsem se snažil rozjet a zahřát pneumatiky.“
Wolff nevěří teátru v garáži Red Bullu: Kdoví, jak dlouho vyráběli tu metlu
„Na základě toho, co jsem viděl a slyšel, je můj pohled z dálky takový, že je to nehanebné,“ prohlásil Toto Wolff s odkazem na tým z Milton Keynes a jeho zařízení. Co ho však ještě více zarazilo, bylo to, jak se Red Bull snažil všechny přesvědčit, že během parc fermé to nepozorovaně nedokáže upravit.
Mechanik si totiž na tento úkon přinesl přibližně půlmetrový nástrčný klíč se šestihranným bitem na konci. „Opravdu se mi líbilo, když do auta vložili tuto hotovou metlu, aby předvedli, že jen takto se to dá upravit. Zajímalo by mě, jak dlouho jim trvalo, než ji vyrobili a strčili dovnitř.“
Wolff nevěří teátru v garáži Red Bullu: Kdoví, jak dlouho vyráběli tu metlu
„Na základě toho, co jsem viděl a slyšel, je můj pohled z dálky takový, že je to nehanebné,“ prohlásil Toto Wolff s odkazem na tým z Milton Keynes a jeho zařízení. Co ho však ještě více zarazilo, bylo to, jak se Red Bull snažil všechny přesvědčit, že během parc fermé to nepozorovaně nedokáže upravit.
Mechanik si totiž na tento úkon přinesl přibližně půlmetrový nástrčný klíč se šestihranným bitem na konci. „Opravdu se mi líbilo, když do auta vložili tuto hotovou metlu, aby předvedli, že jen takto se to dá upravit. Zajímalo by mě, jak dlouho jim trvalo, než ji vyrobili a strčili dovnitř.“
Jak FIA vysvětlila Norrisův trest a proč zapomíná na jednu důležitou věc?
FIA na jednu podstatnou věc zcela zapomněla. Při takovém posouzení může bránící se pilot na vnitřku jednoduše „vletět“, uvolnit brzdu a pokusit se co nejrychleji dostat k apexu zatáčky, jen aby měl „právo“. Přitom vůbec nebere ohled na to, zda zatáčku zvládne projet v mezích traťových limitů.
Nakonec podotkněme, že ve směrnici z roku 2022 byla výslovně uvedena podmínka, že bránící se pilot na vnitřní straně musí být schopen projet zatáčku, aniž by opustil trať. V tuto chvíli není jasné, zda ji FIA ze směrnice odstranila, nebo ji komisaři zcela ignorovali. Plné znění aktuální směrnice totiž není zveřejněno.
Jak FIA vysvětlila Norrisův trest a proč zapomíná na jednu důležitou věc?
FIA na jednu podstatnou věc zcela zapomněla. Při takovém posouzení může bránící se pilot na vnitřku jednoduše „vletět“, uvolnit brzdu a pokusit se co nejrychleji dostat k apexu zatáčky, jen aby měl „právo“. Přitom vůbec nebere ohled na to, zda zatáčku zvládne projet v mezích traťových limitů.
Nakonec podotkněme, že ve směrnici z roku 2022 byla výslovně uvedena podmínka, že bránící se pilot na vnitřní straně musí být schopen projet zatáčku, aniž by opustil trať. V tuto chvíli není jasné, zda ji FIA ze směrnice odstranila, nebo ji komisaři zcela ignorovali. Plné znění aktuální směrnice totiž není zveřejněno.
Piastri v závěru symbolicky pomohl Norrisovi. Výsledek ho nepřekvapil
Jakmile však byla definitivní pětisekundová penalizace pro Norrise, dostal Oscar do vysílačky zajímavý pokyn od Toma Stallarda, svého inženýra. „Lando dostal pětisekundovou penalizaci. Můžeš prosím zpomalit o vteřinu?“ ozval se Tom Stallard. Rozdíl v cíli byl mezi McLareny nakonec 1,5sekundový, na což inženýr Piastrimu poděkoval.
Čtvrté a páté místo však určitě není výsledek, o kterém britský tým snil. „Nejsem z toho nijak překvapen. Auto bylo celý víkend nepředvídatelné a bylo obtížné dostat z něj rychlost, ať už na jedno kolo, nebo v závodním tempu.“
Piastri v závěru symbolicky pomohl Norrisovi. Výsledek ho nepřekvapil
Jakmile však byla definitivní pětisekundová penalizace pro Norrise, dostal Oscar do vysílačky zajímavý pokyn od Toma Stallarda, svého inženýra. „Lando dostal pětisekundovou penalizaci. Můžeš prosím zpomalit o vteřinu?“ ozval se Tom Stallard. Rozdíl v cíli byl mezi McLareny nakonec 1,5sekundový, na což inženýr Piastrimu poděkoval.
Čtvrté a páté místo však určitě není výsledek, o kterém britský tým snil. „Nejsem z toho nijak překvapen. Auto bylo celý víkend nepředvídatelné a bylo obtížné dostat z něj rychlost, ať už na jedno kolo, nebo v závodním tempu.“
Verstappen s Norrisem nesoucítí: V poslední době si hodně stěžují
Max Verstappen dostal po závodě otázku, zda soucítí s McLarenem a chápe jeho argumenty. „Ne, nesoucítím. V poslední době si hodně stěžují. V pravidlech je to velmi jasně napsané, že nemůžete předjíždět za bílou čarou,“ vzkázal Holanďan, který se však v první zatáčce vyhnul penalizaci, byť tam se ocitl za hranicemi trati.
„I já jsem byl za to v minulosti potrestán. Myslím, že to bylo v roce 2017, kdy jsem přišel o pódium,“ vzpomněl si na souboj s Kimim Räikkönenem z posledního kola VC USA 2017, když si pomohl výjezdem mimo trať.
Verstappen s Norrisem nesoucítí: V poslední době si hodně stěžují
Max Verstappen dostal po závodě otázku, zda soucítí s McLarenem a chápe jeho argumenty. „Ne, nesoucítím. V poslední době si hodně stěžují. V pravidlech je to velmi jasně napsané, že nemůžete předjíždět za bílou čarou,“ vzkázal Holanďan, který se však v první zatáčce vyhnul penalizaci, byť tam se ocitl za hranicemi trati.
„I já jsem byl za to v minulosti potrestán. Myslím, že to bylo v roce 2017, kdy jsem přišel o pódium,“ vzpomněl si na souboj s Kimim Räikkönenem z posledního kola VC USA 2017, když si pomohl výjezdem mimo trať.
Norris o Verstappenovi: Brání se mimo trať i předjíždí mimo trať…
Norris dostal penalizaci za to, že opustil trať a získal trvalou výhodu. Britský závodník argumentuje, že i Verstappen získal výhodu tím, že opustil trať. Díky tomu, že posunul brzdy, se v apexu ocitl o pár metrů popředu, než by reálně měl.
„V tom bodě mě předjel tím, že opustil trať. Takže nevím, co mám dělat. Brání se mimo trať, předjíždí mimo trať,“ zakroutil hlavou Norris. „Nebudu si však na to stěžovat. Max jel dobře, bránil se dobře, měli jsme fajn závod. Pravidla jsou však pravidla.“
Norris o Verstappenovi: Brání se mimo trať i předjíždí mimo trať…
Norris dostal penalizaci za to, že opustil trať a získal trvalou výhodu. Britský závodník argumentuje, že i Verstappen získal výhodu tím, že opustil trať. Díky tomu, že posunul brzdy, se v apexu ocitl o pár metrů popředu, než by reálně měl.
„V tom bodě mě předjel tím, že opustil trať. Takže nevím, co mám dělat. Brání se mimo trať, předjíždí mimo trať,“ zakroutil hlavou Norris. „Nebudu si však na to stěžovat. Max jel dobře, bránil se dobře, měli jsme fajn závod. Pravidla jsou však pravidla.“
Sainz lituje ztráty vítězství, ale těší ho forma Ferrari: Byli jsme nejrychlejší
Scuderia využila, že má vyrovnanou jezdeckou dvojici. I když ve sprintu to téměř skončilo nehodou týmových kolegů, v závodě se ukázala kolektivní síla Ferrari. I když Carlos Sainz nakonec skončil na nepopulárním druhém místě a po závodě neskrýval zklamání, výkonnost červeného monopostu i jeho naplnila velkou spokojeností.
„Je to velký den pro Ferrari,“ prohlásil Sainz spokojeně pro televizi Sky. „Ukázali jsme, že v závodním tempu jsme pohodlně nejrychlejší na trati. Měli jsme skvělou příležitost k vítězství a Charles se jí chopil díky dobrému startu.“
Sainz lituje ztráty vítězství, ale těší ho forma Ferrari: Byli jsme nejrychlejší
Scuderia využila, že má vyrovnanou jezdeckou dvojici. I když ve sprintu to téměř skončilo nehodou týmových kolegů, v závodě se ukázala kolektivní síla Ferrari. I když Carlos Sainz nakonec skončil na nepopulárním druhém místě a po závodě neskrýval zklamání, výkonnost červeného monopostu i jeho naplnila velkou spokojeností.
„Je to velký den pro Ferrari,“ prohlásil Sainz spokojeně pro televizi Sky. „Ukázali jsme, že v závodním tempu jsme pohodlně nejrychlejší na trati. Měli jsme skvělou příležitost k vítězství a Charles se jí chopil díky dobrému startu.“
Neurazím se, že mě neukázali celý závod, usmívá se Leclerc
V Austinu to dlouho vypadalo na nudnou procesí. Bojovalo se v podstatě jen na začátku a na konci závodu. Když se Charles Leclerc v úvodu ujal vedení, už se neohlížel zpět. Ferrari mělo v Austinu nejlepší rychlost a monacký závodník to potvrdil.
„Jsem velmi spokojen. Neurazím se, že mě neukázali po velkou část závodu. Doufám, že se to v budoucnu zopakuje častěji, protože je to obvykle dobrý signál,“ usmíval se Leclerc od ucha k uchu před mikrofonem televize Sky.
Neurazím se, že mě neukázali celý závod, usmívá se Leclerc
V Austinu to dlouho vypadalo na nudnou procesí. Bojovalo se v podstatě jen na začátku a na konci závodu. Když se Charles Leclerc v úvodu ujal vedení, už se neohlížel zpět. Ferrari mělo v Austinu nejlepší rychlost a monacký závodník to potvrdil.
„Jsem velmi spokojen. Neurazím se, že mě neukázali po velkou část závodu. Doufám, že se to v budoucnu zopakuje častěji, protože je to obvykle dobrý signál,“ usmíval se Leclerc od ucha k uchu před mikrofonem televize Sky.
Wolff si stěžuje na zaujatost: Nejsou to komisaři, ale jeden komisař…
I když se snažil jen naznačovat, ve výsledku je každému jasné, co tím Toto Wolff chtěl říct. „Je to nekonzistentní rozhodování. V pátek jsme viděli několik navlas stejných soubojů o pozice jako ten Georgea s Valtterim, které nebyly potrestány,“ začal šéf Mercedesu v rozhovoru pro televizi Sky.
„Dostat takový trest je velmi zvláštní a bizarní. Myslíme si, že víme, proč jsme ho dostali, ale nemůžu to říct v televizi,“ prohlásil Wolff.
Wolff si stěžuje na zaujatost: Nejsou to komisaři, ale jeden komisař…
I když se snažil jen naznačovat, ve výsledku je každému jasné, co tím Toto Wolff chtěl říct. „Je to nekonzistentní rozhodování. V pátek jsme viděli několik navlas stejných soubojů o pozice jako ten Georgea s Valtterim, které nebyly potrestány,“ začal šéf Mercedesu v rozhovoru pro televizi Sky.
„Dostat takový trest je velmi zvláštní a bizarní. Myslíme si, že víme, proč jsme ho dostali, ale nemůžu to říct v televizi,“ prohlásil Wolff.
Austin přinesl dominanci Ferrari a další kontroverzi mezi Verstappenem a Norrisem
„Stále cílíme na titul,“ hlesl po závodě v Austinu Charles Leclerc. Po takové sezóně se to zdá jako neuvěřitelné konstatování, ale Ferrari nadále realisticky může pomýšlet na titul v Poháru konstruktérů. Rozhodlo o tom fantastické představení Scuderie v Texasu, kde zvítězil Charles Leclerc před Carlosem Sainzem. Po tvrdém souboji a vyšetřování FIA si třetí místo odnesl Max Verstappen před Landem Norrisem.
Austin přinesl dominanci Ferrari a další kontroverzi mezi Verstappenem a Norrisem
„Stále cílíme na titul,“ hlesl po závodě v Austinu Charles Leclerc. Po takové sezóně se to zdá jako neuvěřitelné konstatování, ale Ferrari nadále realisticky může pomýšlet na titul v Poháru konstruktérů. Rozhodlo o tom fantastické představení Scuderie v Texasu, kde zvítězil Charles Leclerc před Carlosem Sainzem. Po tvrdém souboji a vyšetřování FIA si třetí místo odnesl Max Verstappen před Landem Norrisem.
Honda tlačí na Red Bull: Dejte Cunodovi alespoň příležitost
Cunoda nedostal od Red Bullu šanci ani na testech Pirelli nebo ve starém monopostu, natož v závodním kokpitu. To jen potvrdilo obecné mínění, že potřebovali Júkiho jen jako jeden z nástrojů k udržení závazku Hondy ve Formuli 1. Až se po sezóně 2025 rozloučí, pravděpodobně to bude konec i pro Cunodu.
Japonec však stále má za sebou mocnou automobilku, a její zástupci přiznali, že se snaží dotlačit Red Bull k akci. „Pokud jde o náš cíl s Cunodou, chceme se s ním dostat až k sedačce v týmu Red Bull Racing,“ prohlásil šéf Honda Racing Corporation Kódži Watanabe pro portál Motorsport.com.
Honda tlačí na Red Bull: Dejte Cunodovi alespoň příležitost
Cunoda nedostal od Red Bullu šanci ani na testech Pirelli nebo ve starém monopostu, natož v závodním kokpitu. To jen potvrdilo obecné mínění, že potřebovali Júkiho jen jako jeden z nástrojů k udržení závazku Hondy ve Formuli 1. Až se po sezóně 2025 rozloučí, pravděpodobně to bude konec i pro Cunodu.
Japonec však stále má za sebou mocnou automobilku, a její zástupci přiznali, že se snaží dotlačit Red Bull k akci. „Pokud jde o náš cíl s Cunodou, chceme se s ním dostat až k sedačce v týmu Red Bull Racing,“ prohlásil šéf Honda Racing Corporation Kódži Watanabe pro portál Motorsport.com.
Program GP Mexika
Část | Datum | Čas | Vysílá |
---|---|---|---|
1. trénink | 25. 10. | 20:30 - 21:30 | |
2. trénink | 26. 10. | 00:00 - 01:00 | |
3. trénink | 26. 10. | 19:30 - 20:30 | |
Kvalifikace | 26. 10. | 23:00 | |
Závod | 27. 10. | 21:00 |
Buď bojujeme o pole position, nebo jsme ztraceni, říká Russell
Russell během kvalifikace řekl do vysílačky, že monopostu „něco chybí“ ve srovnání s pátkem. „Auto nepůsobilo kompaktně, ale v pátek přicházela rychlost velmi snadno. Dnes ráno i odpoledne to však vypadalo jako vždy. Když najdeme ideální okno, máme auto schopné bojovat o pole position a vítězství, ale když se nám to nepodaří, jsme ztraceni,“ vysvětlil George.
Buď bojujeme o pole position, nebo jsme ztraceni, říká Russell
Russell během kvalifikace řekl do vysílačky, že monopostu „něco chybí“ ve srovnání s pátkem. „Auto nepůsobilo kompaktně, ale v pátek přicházela rychlost velmi snadno. Dnes ráno i odpoledne to však vypadalo jako vždy. Když najdeme ideální okno, máme auto schopné bojovat o pole position a vítězství, ale když se nám to nepodaří, jsme ztraceni,“ vysvětlil George.
Piastri se v kvalifikaci trápil, ale je možné, že ji obětoval pro neděli
„Většinu kvalifikace jsem se opravdu trápil, v autě jsem se necítil komfortně. Chovalo se nepředvídatelně,“ povzdechl si Oscar Piastri.
Slabší kvalifikační výkon lze přisuzovat i tomu, že Piastri zvolil nastavení více na závod než na výkon na jedno kolo. „Po sprintu jsme provedli určité úpravy na nastavení auta. Lando maximalizoval výkon, zatímco Oscar má potenciál, ze kterého bychom mohli vytěžit v závodě. Posnažíme se pochopit management pneumatik. Čeká nás těsný a zajímavý závod, kde to bude těsné mezi námi, Ferrari, Mercedesem i Red Bullem,“ prohlásil šéf týmu Andrea Stella.
Piastri se v kvalifikaci trápil, ale je možné, že ji obětoval pro neděli
„Většinu kvalifikace jsem se opravdu trápil, v autě jsem se necítil komfortně. Chovalo se nepředvídatelně,“ povzdechl si Oscar Piastri.
Slabší kvalifikační výkon lze přisuzovat i tomu, že Piastri zvolil nastavení více na závod než na výkon na jedno kolo. „Po sprintu jsme provedli určité úpravy na nastavení auta. Lando maximalizoval výkon, zatímco Oscar má potenciál, ze kterého bychom mohli vytěžit v závodě. Posnažíme se pochopit management pneumatik. Čeká nás těsný a zajímavý závod, kde to bude těsné mezi námi, Ferrari, Mercedesem i Red Bullem,“ prohlásil šéf týmu Andrea Stella.
Hamilton se chtěl obětovat a nabídl Russellovi svá vylepšení. Mercedes to prý nevyužije
„V této chvíli nám dělají starosti jednotlivé díly,“ přiznal George Russell po kvalifikaci. „Budeme se muset s novinkami vrátit ke starší verzi. Lewis byl tak milý, že mi nabídl ty své, ale nebudeme si je měnit, takže v tuto chvíli nevím, co se děje. Z toho mám však největší obavy.“
Inženýři Mercedesu však znají pravidla a když odmítli podepsat darovací smlouvu o přidělení Hamiltonových komponent Russellovi, měli k tomu dobrý důvod. O víkendech se sprintovým formátem totiž platí o něco benevolentnější pravidla.
Hamilton se chtěl obětovat a nabídl Russellovi svá vylepšení. Mercedes to prý nevyužije
„V této chvíli nám dělají starosti jednotlivé díly,“ přiznal George Russell po kvalifikaci. „Budeme se muset s novinkami vrátit ke starší verzi. Lewis byl tak milý, že mi nabídl ty své, ale nebudeme si je měnit, takže v tuto chvíli nevím, co se děje. Z toho mám však největší obavy.“
Inženýři Mercedesu však znají pravidla a když odmítli podepsat darovací smlouvu o přidělení Hamiltonových komponent Russellovi, měli k tomu dobrý důvod. O víkendech se sprintovým formátem totiž platí o něco benevolentnější pravidla.
Pérez vysvětluje svou ztrátu na Verstappena: Nemáme stejná vylepšení
Čím vysvětlit sobotní kvalifikaci? „Udělali jsme spoustu změn, které by nám měly pomoci v neděli, a ne, nemám stejná vylepšení jako Max. V rychlých zatáčkách to jasně vidíme, a takových zatáček je tu hodně, ale v konečném důsledku auto funguje dobře. Udělali jsme pokrok a s úpravami nastavení jsme si usnadnili jízdu.“
Je ve hře i pódium? I taková otázka padla při rozhovoru s novináři. „Myslím si, že z desátého místa to bude těžké, i vzhledem k tomu, jaká auta jsou kolem nás. Nikdy však nevíte, co se stane. Čeká nás dlouhý závod a stát se může cokoli.“
Pérez vysvětluje svou ztrátu na Verstappena: Nemáme stejná vylepšení
Čím vysvětlit sobotní kvalifikaci? „Udělali jsme spoustu změn, které by nám měly pomoci v neděli, a ne, nemám stejná vylepšení jako Max. V rychlých zatáčkách to jasně vidíme, a takových zatáček je tu hodně, ale v konečném důsledku auto funguje dobře. Udělali jsme pokrok a s úpravami nastavení jsme si usnadnili jízdu.“
Je ve hře i pódium? I taková otázka padla při rozhovoru s novináři. „Myslím si, že z desátého místa to bude těžké, i vzhledem k tomu, jaká auta jsou kolem nás. Nikdy však nevíte, co se stane. Čeká nás dlouhý závod a stát se může cokoli.“