logo F1zpravy.czF1online.sk

Máme obrovskou ztrátu, konstatoval po pátku Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 4. 2025

Po vítězných fanfárách v Japonsku nevstoupil Red Bull do bahrajnského víkendu na stejné vlně. Tým se v pátek na okruhu Sachír pořádně natrápil a ztráta osmi desetin na muže v „pápajovém“ je přímo propastná. Optimisticky to nevidí ani Max Verstappen.

Nizozemský závodník v prvním tréninku uvolnil místo juniorovi stáje Ajumovi Iwasovi a do kokpitu se posadil až večer. Připojil se ke dvacítce pilotů, která na okruhu bojovala s nedostatkem přilnavosti. Změna prostředí a trati však jeho Red Bullu ani trochu neprospěla a po vítězství v Japonsku skončil ve druhém tréninku na sedmém místě se ztrátou více než osmi desetin sekundy na dominující McLareny.

„Na trati nebyla žádná přilnavost a bylo to náročné. Trvalo mi pár kol, než jsem se do toho dostal, ale ztráta byla přesto obrovská,“ konstatoval Verstappen po pátku. „Nejsem spokojen, moc jsem se trápil s nedostatkem přilnavosti a celkově s pocitem v kokpitu. Vyvážení nebylo nejhorší, ale ani nejlepší.“

„Máme před sebou hodně práce, také v závodních simulacích, zkrátka jsme byli v každém kole příliš pomalí. Upřímně, na trati to nebyla velká zábava, i když jsem si ke konci natrénoval i driftování,“ dodal s úsměvem Max.

Ten je v této sezóně zvláštně klidný. I když jeho Red Bull ztratil na McLaren osm desetin, Verstappen rozdával úsměvy a příjemnou náladu. Na něco takového nejsme z minulosti zvyklí. Red Bull přitom ztratil na McLaren osm desetin, přestože Max strávil většinu druhého tréninku na měkkých pneumatikách. „Je to velká ztráta,“ konstatoval čtyřnásobný mistr světa. „Zvolili jsme trochu odlišný přístup k našim pátkům a myslím si, že tento rozestup je velmi velký.“

McLaren před tímto víkendem avizoval, že v Bahrajnu nebude mít takový náskok. Zatím se to nepotvrzuje. Jeho týmový kolega Júki Cunoda měl naproti tomu plnou hlavu jiných starostí. Japonský závodník si stále zvyká na nové prostředí a monopost. Nikdo od něho nežádá, aby naháněl Landa Norrise s Oscarem Piastrim, ale získal alespoň nějaké body pro svůj tým.

„Hluboce uvnitř vím, že máme potenciál, ale je těžké ho z auta vydolovat. Mohl jsem si počínat mnohem lépe na úsecích, ve kterých lze získat čas na kolo zcela zdarma,“ řekl po pátku Cunoda.

„Měli bychom mnohem více učesat provozní stránku, například zahřívání pneumatik nebo tlačítka na volantu, která dnes byla dost rozháraná. Směrem do budoucna se podobným situacím musíme vyhnout. Možná já a Woody (jeho inženýr, Richard Wood, pozn. red.) musíme jít dnes večer ven a o něco více prohloubit náš vztah,“ dodal japonský závodník.

Související zprávy

Diskuze