Výkyvů výkonnosti se v roce 2025 nezbavíme, říká Wolff

Formule 1 doufá, že v roce 2025 nás čeká vyrovnaný souboj čtyř top týmů. Nevíme, jestli se to nakonec stane, protože v tomto sportu je možné všechno. Kromě toho není třeba zapomínat, že se stabilními pravidly nezačínají všichni na stejné startovní čáře. Vzhledem k loňským výkonům a výkyvům formy není za největšího favorita považován ani Mercedes.
Monopost W15 loni fungoval skvěle, ale jen ve velmi úzkém a specifickém okně. V takovém Las Vegas působil tento monopost nepřemožitelně, ale o pár týdnů později v Abú Zabí ztratili piloti tohoto týmu na vítěze přes 35 sekund. Nezdá se, že by v Brackley po třech letech práce objevili recept na úspěch.
I proto jsou před startem sezóny 2025 považováni za favority McLaren, Ferrari nebo Max Verstappen, ne Mercedes s Georgem Russellem a nezkušeným Kimim Antonellim. Samozřejmě se může stát cokoliv, ale mnozí pochybují, že stáj pod vedením Tota Wolffa alokovala značné zdroje na poslední sezónu aktuálního cyklu pravidel.
„Trik spočívá v tom, že musíte být po výkonnostní stránce co nejčastěji na té správné straně,“ řekl Rakušan pro Auto Motor und Sport o sezóně 2025. „Při korelaci začnete vnímat určité vzorce – tratě, na kterých je váš monopost dobrý; tréninky, ve kterých jste auto dokázali dostat na hranu; směsi pneumatik, na kterých vaše auto lépe funguje; nebo teploty tratě, které vám vyhovují.“
I když Mercedes loni vyhrál čtyřikrát – v roce 2023 nevyhrál ani jednou a v roce 2022 jen jednou –, z pohledu celkového výsledku měl nejhorší sezónu od počátku hybridní éry. Zejména vysoké teploty se zdály být největším nepřítelem inženýrů. Naopak, v chladných podmínkách byl W15 konkurenceschopný.
„Doufám, že jsme v zimě vyvodili správné závěry a zvolili správný směr pro vývoj v roce 2025. Těchto výkyvů se zcela nezbavíme a v příštím roce je opět uvidíme, ale to platí i pro ostatní týmy,“ uvedl Wolff.
Jak sám řekl, potřebujete co nejuniverzálnější auto, které bude fungovat na co nejširší škále okruhů. Přesně to se loni podařilo McLarenu. Monopost MCL38 nebyl nejrychlejší každý víkend, ale každý víkend byl dostatečně konkurenceschopný, aby aspiroval na vítězství, pódia a sbíral velké body.
„Všechny čtyři týmy, které loni vyhrály závod, zažily tyto výkyvy formy. Nikdo nepostavil auto, které by bylo konzistentně dobré na všech tratích a za každých podmínek,“ konstatoval Wolff.
„McLaren měl skvělé auto v horkých podmínkách a na tratích s maximálními požadavky na přítlak, podobně na tom bylo i Ferrari. Náš monopost byl rychlý v chladných podmínkách a na okruzích s rychlými zatáčkami. Red Bull na tom byl jednou tak, potom onak,“ dodal šéf Mercedesu.
- Štítky
- Mercedes
- Toto Wolff