Podle Wolffa je 450milionový vstupní poplatek Cadillacu příliš nízký
Už za rok se ve Formuli 1 představí jedenáct týmů. Do královny motorsportu přichází Cadillac, který však ještě před svým vstupem musí splnit řadu podmínek a také uhradit vstupní poplatek 450 milionů dolarů. Ne všichni jsou však s jeho výší spokojeni. Podle Wolffa by měl Cadillac zaplatit více, aby na tom ostatní týmy neprodělaly.
Současná Concordská dohoda umožňuje vstup jedenáctého a dvanáctého účastníka pod více podmínkami včetně uhrazení 200milionového poplatku. Ten však podle týmů již není adekvátní vzhledem k tomu, jak roste hodnota týmů i F1 jako takové. V kuloárech se proto říká, že v nové dohodě bude zakotven poplatek na úrovni až 600 milionů dolarů.
V případě Cadillacu se dospělo ke kompromisu, jelikož americký tým vstupuje do sportu ještě před podepsáním nové dohody, a zaplatí za své místo na roštu 450 milionů. Tyto peníze budou následně rovným dílem přerozděleny mezi ostatní týmy. Každý tak získá 45 milionů, které mu mají vynahradit výpadky na prize money.
„V prvním momentě na tom ztratíme,“ tvrdí Toto Wolff, který se nad poplatkem pro Cadillac zamýšlel v rozhovoru pro AMuS. „Nevíme, kolik toho Cadillac zainvestuje do F1. Kompenzační poplatek, který je momentálně nastaven na hranici 450 milionů dolarů, je příliš nízký. Nevynahradí přímou ztrátu v příjmech.“
Každý z deseti týmů v prvních letech po příchodu Cadillacu bude mít o něco menší díl z koláče prize money. V optimálním případě jedenáctý tým zvýší hodnotu sportu a jeho příjmy ještě dříve, než se tato 45milionová kompenzace „mine“.
„Až čas řekne, jakou hodnotu získá sport přijetím jedenáctého účastníka. Pokud se hodnota sportu zvýší, všichni z toho budou profitovat. V tuto chvíli však netušíme. Nikdo se mnou nebavil o přesných plánech Cadillacu,“ pokračoval třetinový majitel Mercedesu.
„Pokud nyní Cadillac přijde s továrním týmem a proinvestuje ve Formuli 1 adekvátní množství peněz na marketing, tak bude pro tento sport hodnotným přínosem,“ uvedl Wolff.