Anderson: Verstappen není ze stejného těsta jako Wolff, Mercedes by mu neseděl
Max Verstappen má s Red Bullem smlouvu až do konce roku 2028. Vydrží v týmu tak dlouho? Bezprostředně po zisku dalšího titulu o odchodu určitě neuvažuje, ale to se může změnit v průběhu příštího roku. Postačí podezření, že jeho tým nedokáže postavit konkurenceschopné auto nové generace. Přestoupit stále má kam — Toto Wolff mu nadále drží místo, ale všechno má svá pozitiva a negativa. Podle Garyho Andersona by mu Mercedes nemusel vyhovovat.
Georgi Russellovi po sezóně 2025 končí kontrakt, takže ani on si nemůže být ničím jistý. V Mercedesu budou bedlivě sledovat interní bitvu mezi ním a mladým Kimim Antonellim, přičemž lepší z této dvojice by se za jistých okolností mohl dočkat toho, že bude týmovým kolegou Maxe Verstappena.
Bývalý šéf týmu Eddie Jordan ve svém podcastu Formula For Success konstatuje, jak by tyto okolnosti mohly vypadat. Prý Red Bullu „jistě zamává na rozloučenou“, pokud sezóna 2025 nepůjde podle plánu. „A Mercedes je nejpravděpodobnějším místem, kam by zamířil.“
Někdejší zaměstnanec Eddieho Jordana, technický ředitel stáje Gary Anderson, to však vidí jinak. Na jedné straně nepochybuje o tom, že Mercedes postaví silnou pohonnou jednotku, ale ptá se, zda bude celý balík o tolik horší než ten od Red Bullu, aby měl Verstappen ochotu přestoupit do týmu, který mu bude po lidské stránce vyhovovat o něco méně.
„Musíte předpokládat, že motorové oddělení bude ve hře. Víme, že Mercedes v roce 2014 odvedl nejlepší práci při vývoji hybridního balíku,“ reagoval na Jordanova slova Gary Anderson. „Nicméně lidé, kteří odvedli tuto nejlepší práci s hybridním balíkem, už u nich nepracují. Přesunuli se do jiných pozic a jiných týmů.“
Otec pohonné jednotky Andy Cowell je generálním ředitelem Aston Martinu, ale on představuje jen vrchol ledovce. Red Bull se chlubil tím, že jeho motorové oddělení posílily desítky inženýrů z Brixworthu.
„Dostali jsme se však do bodu, kdy by Mercedes mohl opět představit nejlepší balíček. Nevím však, proč by se to mělo stát, protože všichni ostatní výrobci motorů včetně Red Bull Technologies mají struktury, které se skládají z lidí z jiných týmů a mají jejich příspěvky,“ podotýká Anderson.
Následně však klade otázku: „Jaký bude smysl Maxova přestupu? Na své současné pozici dostane dobře zaplaceno. Ano, dobře by ho zaplatil i Mercedes, ale musel by si osvojit zcela jiný přístup a filozofii Mercedesu. On není ze stejného těsta jako Toto Wolff. Max má svérázný charakter a Red Bull do motorsportu přináší charakter. Podle mě je toto pro něj správné prostředí.“
Valtteri Bottas si po odchodu z Mercedesu pochvaloval více volnosti, kterou dostal v Sauberu. Verstappen by podstoupil něco podobného, jen v opačném směru. „Nejsem si tak jistý tím, že dokáže naplno využít své schopnosti, pokud ho umístíte do jiného prostředí, kde bude muset trochu opracovat své myšlení.“
„Neumím si tedy vysvětlit, proč by se přesouval, pokud Red Bull opravdu nepostaví nějakou mrtvolu. A proč by měl?“ ptá se dále Anderson, podle kterého po odchodu Adriana Neweyho nemusí padnout celý projekt. „Mají velký tým, štědrý rozpočet, dobré lidi a všechny potřebné zaměstnance k tomu, aby postavili pořádný balíček.“
„Navíc se zdá, že letos se naučili něco víc o fungování jejich auta. Tým se nyní snaží žít bez Adriana, musí se postavit na vlastní nohy. Není to snadné, ale učíte se na vlastních chybách. Oni je dělají, takže doufejme, že problémy vyřeší a budou mít slušný rok 2025,“ uzavřel rozhovor o Verstappenově přestupu.