Juncadella tvrdí, že Aston Martin má lepší simulátor než McLaren
Aston Martin krátce před Vánoci oznámil příchod nového simulátorového jezdce. Dani Juncadella tak už měl možnost vyzkoušet jeho simulátor a po prvních zkušenostech tvrdí, že je dokonce lepší než simulátor McLarenu.
Britské stáji sezóna 2024 nevyšla podle představ. Vývoj se zasekl na mrtvém bodě a inženýrům se nedařilo odstranit problémy s monopostem. V Aston Martinu jsou však optimisté. Podle Mika Kracka se do tří měsíců dostane do provozu nový větrný tunel, který se přidá k postavené špičkové továrně v Silverstonu.
Z pohledu simulátoru už Aston Martin nemá moc práce. Samozřejmě, i simulátor je třeba neustále vyvíjet a zlepšovat, ale už v tomto okamžiku prý předběhl řešení konkurentů z nedalekého Wokingu. U simulátoru je důležité, aby co nejvěrněji replikoval podmínky na skutečné trati, díky čemuž se tým může mnohem lépe připravit na start víkendu.
Nemůžeme přitom říci, že McLaren by s tím měl problém; v pátek se pravidelně řadil mezi ty nejrychlejší. Během víkendu však nedokázal udělat tak velký krok vpřed jako někteří soupeři, což by se dalo vysvětlit tím, že byl zkrátka blíže optimálním nastavením. Pokud má Aston Martin ještě přesnější simulátor, je to obrovská výhoda, kterou ovšem zatím zastiňují jiné problémy.
„Využil jsem ho a je neskutečný,“ chválí simulátor Aston Martinu Dani Juncadella, který na něm jezdil i během posledního víkendu v Abú Dhabí, aby Fernandu Alonsovi s Lancem Strollem pomohl při nastavování auta. „Dosud jsme v Aston Martinu měli poměrně choulostivý simulátor, který nedosahoval úrovně ostatních týmů.“
Časy se změnily a Juncadella může srovnávat. „Teď tady máme něco, s čím můžeme pracovat. Mohu vás ujistit, že je lepší než simulátor McLarenu.“
Tak či onak, sezóna 2025 bude zřejmě jen pokračováním letošních problémů, ale když se do vývoje naplno zapojí nový větrný tunel a odborníci ráže Adriana Neweyho a Enrica Cardileho, Aston Martinu se začne blýskat na lepší časy.
Podle šéfa týmu Mika Kracka panuje v továrně dobrá nálada. „Jsme realisté. Nesnažíme se skrýt fakta o tom, jak jsme na tom s autem a z hlediska výkonnosti. Jde o to vhodně to odkomunikovat. Týmy F1 se vždy snaží vydolovat maximum z toho, co mají k dispozici. Nikdo z toho nemá hlavu ve smutku. Toto je realita.“
„Loni bylo mnohem jednodušší získat spoustu bodů najednou. Nyní je velmi obtížné posbírat i pár bodů. Taková je však realita, kterou musíme akceptovat a vytěžit z ní maximum,“ uvědomuje si dvaapadesátiletý Lucemburčan. „Pravdou však je, že necítíme velkou frustraci. Tyto věci je třeba hodit za hlavu a celou dobu se dívat dopředu, protože pokud příliš lpíte na minulosti, začne vás to frustrovat.“
- Štítky
- Aston Martin
- Mike Krack