logo F1zpravy.czF1online.sk

Wolff: Lewis Hamilton takové chyby nedělá, stoprocentně šlo o problém s autem

Lewis Hamilton a George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 11:13

Z očí Lewise Hamiltona se postupně vytrácí jiskra. V letech 2022 a 2023 si získal velké sympatie fanoušků za své odhodlání a bojovný přístup. Rok 2024 však zřejmě přinesl poslední hřebík do rakve sedminásobného šampiona, pro kterého bude přestup do Ferrari velkým vykoupením a tolik žádanou vzpruhou.

Ať už ve druhém kole Velké ceny USA došlo k jezdecké chybě, nebo technickému problému, byla to výstižná metafora sezóny pilota Mercedesu. V konečném důsledku vůbec nezáleží na tom, kdo nebo co je na vině. Hamilton ani jeho tým už o nic nebojují a jen očekávají vytoužený konec sezóny. Možná to bude emotivní rozloučení, ale jistě přijde na konci nejhorší sezóny tohoto týmu od začátku hybridní éry.

Lewisovy hodiny ve třetím kole amerického závodu přišly z ničeho nic a sedminásobný mistr světa rozhodně odmítl, že by je způsobila jezdecká chyba. „Vůbec jsem na to netlačil, jen jsem se snažil rozjet a zahřát pneumatiky. Auto ale začalo poskakovat. Levá přední náprava začala poskakovat a nakonec se roztočil zadek. Bylo to úplně stejné jako Georgeova nehoda v sobotní kvalifikaci,“ prohlásil Hamilton a dodal, že s autem „nebylo něco v pořádku“.

Veřejně ho podpořil i šéf Mercedesu Toto Wolff. I když je sporné, do jaké míry Mercedes zapojuje odcházejícího pilota do technických porad a jak podrobně byl informován o nasazených vylepšeních, pilotovi se dostalo alespoň veřejné podpory.

„Stoprocentně nešlo o Lewisovu chybu. Neříkám to, abych ho chránil,“ prohlásil Wolff před mikrofony médií. „Je očividné, že bylo větrno a jel ve špinavém vzduchu.“

„Na sto procent to byla chyba auta. V tu chvíli na to ani netlačil. Viděli jsme to i u George v sobotu. Ten na to možná tlačil, ale stejně ztratil kontrolu nad autem a skončil ve zdi. Dnes to byl vítr a trochu špinavého vzduchu od monopostu před ním. Rozhodně k něčemu došlo. Nevím, jestli v sobotu nastal stejný problém, ale Lewis Hamilton takhle neztrácí kontrolu nad vozem ve druhému kole,“ řekl Wolff.

Sám Hamilton si před novináři pohrával s myšlenkou, že chybu mohla způsobit vylepšení. Připomeňme si, že sám Lewis je po fiasku v sobotní kvalifikaci nabízel Russellovi. Mercedes to ale odmítl a raději nechal George startovat z boxů se starou specifikací monopostu. Wolff si přesto nemyslí, že v tom byl problém.

„Nemyslím si, že máme zásadní problém s vylepšeními. Podle mě jde spíše o interakci aerodynamiky a mechaniky. Proto bych řekl, že budeme pokračovat s novým balíčkem. Nedávalo by smysl to změnit, protože na stole je nemálo času na kolo. Na druhou stranu ale musíte mít otevřenou mysl,“ řekl Wolff.

„Spíš musíme pochopit, proč máme takové auto. V pátek bylo s přehledem nejrychlejší, nebýt žlutých vlajek, Lewis by byl nejrychlejší. V sobotu se to ale změnilo. Ve sprintu jsme měli problém se zavěšením. Napravili jsme ho a najednou nic nefungovalo. Neměli jsme rychlost,“ dodal šéf Mercedesu.

Související zprávy

Diskuze