Jak se rodí spekulace: Oconovo jednání s Williamsem prozradilo GPS v jeho autě
Utajit něco v moderní Formuli 1 je téměř nemožné. Někdy se však informace ze zákulisí dostanou na veřejnost, i když se obě strany velmi snaží. Stačí jedna chyba z nepozornosti. Například taková, jakou udělal Esteban Ocon, když se vydal do továrny Williamsu ve firemním autě.
Alpine oznámil ukončení spolupráce s Estebanem Oconem začátkem června. Následně se začalo uvažovat, kam by francouzský jezdec mohl zamířit. Jednou ze spekulací, které se tehdy objevily, byla i údajná jednání Ocona s Williamsem. Jak se ukázalo, nebyla až tak tajná; věděla o nich „jen“ celá továrna v Enstonu.
Během rozhovoru s polským Viaplay to prozradil bývalý výkonný ředitel týmu Marcin Budkowski, kterého o tom zřejmě také informovali zaměstnanci továrny. „Před závodem v Silverstonu byl v Enstonu a zatímco tam byl, jezdil v Alpině, který mu byl zapůjčen jako firemní auto.“
„Tato auta však mají sledování přes GPS. Ukázalo se tedy, že jeho Alpine byl celých pět hodin zaparkován na parkovišti Williamsu během Estebanova pobytu ve Velké Británii. Takto se všichni dozvěděli, že Esteban tam strávil půl dne,“ poznamenal rodák z Varšavy.
Ocon si pravděpodobně neuvědomil, že v továrně vidí pohyb každého firemního auta. V tomto případě se však už nic vážného nestalo. Horší by to bylo, kdyby se někdo podobně přepočítal ještě během trvání spolupráce.
„Nemyslím si, že by o tom věděl. Řekněme si to však přímo: Tým s ním neprodloužil kontrakt, takže Esteban mohl jednat s ostatními. Je jen vtipné, že se to takhle dostalo na veřejnost,“ pousmál se Budkowski.
Ještě předtím, než se Carlos Sainz stal oficiálním pilotem Williamsu pro rok 2025, šéf týmu James Vowles potvrdil, že Ocon navštívil továrnu v Grove. Věci však musel uvést na pravou míru. Mluvilo se totiž o Oconově přípravě sedadla, což měla být indicie, že by mohl ve Williamsu nahradit Logana Sargeanta ve zbývajících závodech této sezóny.
„Esteban nepřišel na vážnou přípravu sedadla, ale chtěl jsem ho zhodnotit pro rok 2025 a 2026,“ upřesnil James Vowles. „Potřeboval jsem to udělat, protože jsem potřeboval vědět, jestli se do auta vejde, nebo ne. Je totiž velmi vysoký, podobně jako Alex, ale s jeho rozměry je to v jistém smyslu poněkud komplikované.“